دولتمردان:! چرا و تا کی سکوت؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۵۳
    کد خبر :337029

رضا سلیمانی: در حالی که شرایط امروز جامعه، از لحاظ فرهنگی، سیاسی ؛ اجتماعی و به ویژه اقتصادی، بسیار ملتهب شده و آستانه تحمل، اعتماد و اطمینان افکار عمومی به مسئولان ، روز به روز ،رو به افول بوده و متزلزل تر ،می شود، متأسفانه سکوت مسئولان ، به ویژه دولتمردان و پاسخگو نبودن به سوالات و ابهامات بی‌شمار مردم، بسیار قابل تامل است.

مردم هر روز صبح که از خواب بیدار می شوند؛ با حجم زیادی از اخبار مایوس کننده و شایعات راست و دروغ دشمن شادکن در مورد تورم ،نرخ ارز و سکه و…… روبرو می‌شوند که متأسفانه، غیر از بیانیه های آنهم گهگاه بی پشتوانه و توجیه کننده تکراری، هیچ پاسخ و توضیح قانع کننده مستدلی، از طرف مسئولان ؛ به ویژه در بخش اقتصادی دولت و شخص رئیس جمهور نمی شنوند.

مدتهاست که رئیس جمهوری محترم و معاون اول ایشان، غیر از حضور در قاب تلویزیون و جراید، آنهم در جلسات و سخنرانیها، به رغم قول های مکرر، به طور رسمی، رو در رو و شفاف، در باره شرایط سخت اقتصادی و کسب و کار و معیشت جامعه، با مردم سخن نگفته اند و افکار عمومی را در شرایطی سخت و پر ابهام و سوال، به حال خود رها کرده اند.مردم انتظار و توقع بحق وبجا دارند که در چنین شرایطی، شخص رییس جمهور بیشتر در بین آنها باشد،به زبان بیاورد که مشکلاتشان را درک می کند، درد دلهایشان را بشنود ، با آنها گفت وگو کند،سکوت ناامید کننده خود را بشکند و با همان قاطعیت و صلابت سخنرانیهای زمان انتخابات، بر سر متخلفان و اخلالگران اقتصادی، چه در دولت یا دستگاهها و نهادهای دیگر،فریاد بکشد،بدون تعارف عزل یا برخورد کند.

متاسفانه، خلاء اقناع افکار عمومی و بی پاسخ ماندن سوالات و شبهات مردم، باعث شده که مخالفین و رسانه‌های معاند و بیگانه، با شایعات و اخبار راست و دروغ ، این خلاء را پر کنند. ۲۴ میلیون رای دهنده امیدوار به دکتر روحانی، با مرور وعده های انتخاباتی ایشان و معاون اول محترم که این روزها، مرتب در فضای مجازی فیلم و تصاویر آن، باز نشر می شود، می پرسند: چرا به وعده ها ی داده شده عمل نشده و نمی شود؟؟ قطعا رییس جمهوری محترم و دکتر جهانگیری، در زمان تبلیعات انتخاباتی سال ۹۶ – خدای ناکرده – قصد فریب افکار عمومی را نداشتند و با اعتقاد و باور بر توانایی ها و امکانات کشور، آن وعده ها را داده اند.اما مردم، به ویژه رای دهندگان، انتظار دارند رییس جمهوری محترم و معاون اول ایشان،با صراحت و شجاعت، توضیح دهند با چه پشتوانه، دلیل و آینده نگری، آن وعده ها را در سخنرانی های انتخاباتی دادند و چرا اکنون پس از گذشت بیش از یکسال، نه تنها وعده ها محقق نشده، بلکه بلعکس، شرایط به مراتب بدتر وحتی وخیم تر شده است؟؟! موانع ،مشکلات و دلایل واقعی وتحمیلی عدم تحقق وعده ها، اگر وجود دارد؛ چیست و چه باید کرد؟.حتی اڱر قصور و کارشکنی مسوول یا دستگاه و نهادی در کار است ؛ ضمن معرفی و عذر خواهی از مردم، با تغییرات مدیریتی، روند آینده اصلاح و به مردم توضیح داده شود.

اگر مردم فهیم و نجیب ،نسبت به موانع، مشکلات، کمبودها و مضیقه های اقتصادی و سیاسی کشور، به درستی توجیه و قانع نشوند و به موقع و بطور اصولی در جریان واقعیت‌های داخلی و خارجی، قرار نگیرند، چگونه می توان از آنها انتظار همدلی، همیاری، همکاری و مساعدت داشت؟

مسئولان عزیز،مخصوصا رییس جمهوری مجترم، باور کنید تا همین امروز هم، متاسفانه دیر شده و سکوت تاسف بار شما، به اعتماد، اطمینان و باور مردم لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده است . پس تا پیش از آنکه دیرتر شود، تدبیری بیندیشید. والسلام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید