آسانژ سفارت اکوادور در انگلیس را ترک می کند

    کد خبر :336996

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس که برای در امان ماندن از تعقیب قضایی از سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناه برده، به دلیل بیماری این مکان را ترک می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت ویکی لیکس به دلیل بیماری سفارت اکوادور در لندن را ترک می کند.

آسانژ از ژوئن ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است. در همین رابطه «خوزه والنسیا» وزیر امور خارجه اکوادور روز پنج شنبه درگفتگو با روزنامه اسپانیایی «اِی بی سی» گفت که اکوادور در مورد وضعیت پناهندگی «جولیان آسانژ» (بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس) «بسیار شفاف و صریح عمل کرده است».

وی افزود که موضوع پناهندگی آسانژ در سفارت اکوادور در لندن «موضوعی است که باید در چارچوب حقوق بین الملل و از سوی سه طرف مورد رسیدگی قرار گیرد: دولت انگلیس، دولت اکوادور و وکلای آسانژ».

این دیپلمات بلندپایه اکوادور تأکید کرد که اعطای پناهندگی نمی تواند امری ابدی باشد؛ چون پیش بینی اینکه یافتن یک راه حل چه مدت زمان می برد، کاری دشوار است.

پیش از این نیز رسانه ها گزارش دادند که مقامات انگلیس و اکوادور در حال انجام مذاکرات محرمانه برای اِخراج آسانژ از سفارت این کشور در لندن هستند. از سوی دیگر، «لنین مورنو» رئیس جمهوری اکوادور گفت که در سفر این هفته خود به انگلیس و اسپانیا، در مورد سرنوشت آسانژ گفتگو نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که جولیان آسانژ در سال ۲۰۱۲ پس از متهم شدن به تجاوز جنسی در سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. این بنیانگذار سایت ویکی لیکس می گوید که این اتهامات کذب و به عنوان بهانه ای برای استرداد وی به آمریکا مطرح شده است؛ کشوری که در آن به جاسوسی و افشای هزاران سند محرمانه مرتبط با عملیاتهای نظامی آمریکا متهم شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید