تحول باتری های آینده با چاپ سه بعدی الکترودها

    کد خبر :336982

در سال های اخیر تحقیقات مختلفی به منظور ارتقای کیفیت و قابلیت های باتری های لیتیومی انجام شده که محور بسیاری از آنها تولید الکترودهای با کیفیت تر است.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، الکترودها وظیفه به جریان انداختن بار الکتریکی را بر عهده دارند و تقویت واکنش های شیمیایی آنها می تواند عملکرد باتری را بهتر کند.

محققان دانشگاه کارنگی ملون به همین منظور روش جدیدی به منظور چاپ سه بعدی الکترودها ابداع کرده اند و می گویند استفاده از این روش منجر به بهبود بی سابقه عملکرد باتری های لیتیومی می شود.

تا به حال از روش های مختلفی مانند افزودن سیلیکون به گرافن، استفاده از نانوسیم ها و غیره به منظور تقویت الکترودهای باتری های لیتیومی استفاده شده است. اما در قالب ابتکار عمل جدید از چاپگرهای سه بعدی به منظور تولید الکترودها استفاده شده است.

این الکترودها دارای مجاری تازه ای به منظور تسهیل نفوذ الکترولیت ها هستند. الکترولیت ها مایعاتی حاوی یون های مختلف هستند و رسانایی بالایی دارند. طراحی دقیق این مجاری بهینه سازی شده تنها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ممکن بوده است و این دستگاه ها برخی محدودیت های دستگاه های سنتی تولید الکترود را از میان برده اند.

مجاری یادشده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی در مقیاس های بسیار ریز و سرتاسری طراحی شده اند و امید می رود بعد از انجام آزمایش های ضروری باتری هایی تولید شده با چنین قابلیت هایی به بازار بیایند. در بررسی های اولیه مشخص شده باتری هایی که بدین شیوه تولید می شوند تا چهار برابر بیشتر در خود انرژی جای می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید