معاون ترامپ: روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ما مداخله کرده اما عملا هیچ رایی تغییر نکرد

    کد خبر :336823

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بابت اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به روسیه حمله کرده و مداخله خارجی را “توهین به دموکراسی آمریکا” خواند که تحمل نخواهد شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از هیل، این اظهارات مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در تایید نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دو هفته بعد از آن مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به هنگام دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی این ارزیابی را زیرسوال برد، اما بعدا از این کار خود عقب‌نشینی کرد.

مایک پنس در سخنرانی در اجلاس امنیت سایبری برگزار شده از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در شهر نیویورک گفت: با وجود آنکه کشور‌های دیگر نیز مطمئنا این قابلیت را دارند، اما حقیقت این است که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ما مداخله کرده است. این قضاوت یکپارچه جامعه اطلاعاتی ما بوده و همانطور که رئیس‌جمهور گفت: ما نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی را می‌پذیریم.

مایک پنس در ادامه خاطر نشان کرد: هدف روسیه ایجاد بذر اختلاف و تفرقه و تضعیف اعتقاد مردم آمریکا به دموکراسی ما بوده است. هرچند که عملا هیچ رای تغییر نکرد. هرگونه تلاش برای مداخله در انتخابات ما یک توهین به دموکراسی کشور ما محسوب می‌شود و با آن مدارا نخواهد شد.

این در حالی است که شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که یک کمپین هماهنگ شده جدید برای گسترش اطلاعات دروغ در شبکه خود را در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا کشف کرده که شامل گروه‌ها و صفحات جعلی بوده است.

مایک پنس در سخنرانی در این اجلاس به یکسری اقدامات دولت ترامپ به منظور محافظت از انتخابات در آینده در برابر تهدید‌ها اشاره کرد.

او به تصمیم اف. بی. آی برای ایجاد یک “نیروی ضربت مقابله با تاثیرگذاری خارجی” و تلاش‌های وزارت امنیت کشور آمریکا در راستای همکاری با ایالت‌ها برای حفظ ایمنی سیستم‌های انتخاباتی در مقابل اقدامات بدخواهانه اشاره کرد.

پنس گفت که این تلاش‌ها به دنبال دستور‌هایی مستقیم از سوی دونالد ترامپ انجام شده‌اند.

روز جمعه دونالد ترامپ دیداری با مقام‌های ارشد در حوزه امنیت انتخابات به منظور بحث درباره تهدید‌های بالقوه در چند انتخابات آتی آمریکا و تلاش‌ها برای مقابله با آن‌ها داشت.

مایک پنس در سخنرانی خود از سنای آمریکا خواست طرحی را تصویب کند که به موجب آن یک آژانس امنیت سایبری در زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی آمریکا شکل بگیرد.

پنس اظهار کرد: ما امروز از سنای آمریکا می‌خواهیم از رویه مجلس نمایندگان پیروی کرده و تا پیش از پایان سال جاری میلادی قانون ایجاد یک آژانس امنیت سایبری جدید تحت اختیار وزارت امنیت کشور را تصویب کند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که انگیزه تشکیل این اداره جدید ناشی از این تشخیص دولت آمریکا است که حملات سایبری نه فقط به شرکت‌ها یا صنایع آسیب وارد خواهد کرد بلکه موجب نواقص سیستماتیک در سراسر جامعه نیز خواهد شد.

مایک پنس، باراک اوباما، رئیس‌جمهور قبلی را متهم کرده که از اهمیت امنیت سایبری غفلت ورزیده و این باعث به وجود آمدن بحران شده است.

معاون ترامپ گفت: آمریکا هیچگونه مداخله خارجی در انتخابات خود را از جانب هیچ کشوری تحمل نخواهد کرد نه روسیه، نه چین، نه ایران و نه کره شمالی یا هیچ کشور دیگری.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید