تونل انتقال آب حیات رودخانه کرج را تهدید می‌کند؟

    کد خبر :336789

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اتمام مطالعات انجام شده در خصوص حق‌آبه زیست محیطی رودخانه کرج در برابر انتقال تونلی آب به تهران گفت: شرکت آب منطقه‌ای البرز نباید از حق‌آبه لازم برای حفظ حیات رودخانه کرج کوتاه بیاید.

فردین حکیمی در گفت‌وگو باایسنا در خصوص آخرین وضعیت مطالعات تعیین حق‌آبه زیست محیطی رودخانه کرج در برابر انتقال تونلی آب به تهران توضیح داد: این مطالعات به پایان رسیده و میزان حق‌آبه نیز تعیین شده است.

وی افزود: مطالعات انجام شده باید به سازمان حفاظت محیط زیست، ارسال و با وزارت نیرو در مورد میزان حق‌آبه تعیین شده جلسات مشترکی برگزار شود تا به نتایج منطقی برسیم.

حکیمی در توضیح اینکه طرح انتقال تونلی آب حیات رودخانه کرج را تهدید خواهد کرد گفت: در هر حال بحث ما نیز به همین مربوط است و این انتقال نباید به جریان اصلی رودخانه آسیب بزند.

وی ادامه داد: علاوه بر حفظ جریان اصلی رودخانه و زیستگاه آن، سهم کشاورزی و نقش رودخانه در تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز باید در نظر گرفته شود و آب منطقه‌ای البرز نباید از آن کوتاه بیاید.

پیش از این مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از پایان ساخت تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران خبر داده و گفته بود که انتقال آب حداکثر تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید