خواننده پاپ: اولویتم شبکه‌های ماهواره‌ای است

    کد خبر :336771

سیامک عباسی برای حضور رسانه‌ها در کنسرتش گروکشی می‌کند و اولویتش تقویت شبکه‌های ماهواره‌ای است.

وقتی خبرنگار می‌خواهد برای تهیه گزارش در کنسرت سیامک عباسی حضور داشته باشد و همچنین هماهنگی‌های لازم برای حضور عکاس رسانه‌اش را انجام دهد؛ با تلفن همراهِ سیامک عباسی تماس می‌گیرد. این خواننده هیچ نماینده‌ی رسانه‌ای ندارد و خودش تمامِ کارهایش را انجام می‌دهد.

گروکشی‌های آشکارِ آقای خواننده

آقای خواننده در نخستین گام می‌خواهد از رسانه گروکشی کند. شرط آقای عباسی برای حضور عکاسِ رسانه در کنسرتش این است که تمام عکس‌های تهیه شده از کنسرتش را بدون لوگو و با حجم بالا داشته باشد. هدفِ سیامک عباسی از این کار داشتنِ عکس‌های عکاسان حرفه‌ای است تا در آینده بتواند برای تهیه پوسترهایش و دیگر موارد از آنها استفاده کند. سیامک عباسی از رفتن به آتلیه و هزینه‌هایش گلایه‌مند است. پس راه چاره را در این دیده که با گروکشی، عکاسانِ حاضر در کنسرتش را مجبور کند که عکس‌هایشان را به صورت رایگان در اختیار او قرار دهند.

رویه‌ی حرفه‌ای در رسانه‌های تمام جهان به این شکل است که عکاسان رسانه‌های رسمی در رویدادهای مختلف حاضر می‌شوند و عکس‌هایشان را برای انتشار در رسانه‌هایشان تهیه می‌کنند. اگر کسی بعدها بخواهد از آن عکس‌های منتشر شده استفاده کند، یا باید نامِ رسانه‌ی صاحبِ عکس را ذکر کند یا اینکه فایل اصلیِ آن عکس را با هماهنگیِ رسانه از عکاس بگیرد.
او حتی بر سرِ رسانه این منت را هم می‌گذارد که ما شما را به کنسرتمان راه می‌دهیم، پس شما هم در عوض باید عکس‌هایتان را به ما بدهید.

شبکه‌های ماهواره‌ای اولویت اصلی سیامک عباسی است / بی‌اهمیتیِ رسانه‌های داخلی

نکته‌ی دیگری که سیامک عباسی به آن اشاره می‌کند، فاجعه‌ای است که نیاز به بررسی بسیار دارد.

عباسی می‌گوید: «راستش را بخواهید بازتاب خبری من در خبرگزاری‌ها برایم کاملا بی‌اهمیت است،گزارشی که شما در رسانه‌تان منتشر می‌کنید تاثیری در کار ما ندارد، مخاطب من فعالیتم را از تلویزیون‌ها و ماهواره‌ها و سایت‌ها پیگیری می‌کند. پس من باید حواسم به آنها باشد و خبرگزاری‌ها برایم خیلی مهم نیستند. ما محددیت داریم در تعداد عکاسان و هر سانس می‌توانیم پنج عکاس در سالن داشته باشیم. من عکاسان حرفه‌ای را دعوت کرده‌ام و عکاسان خبرگزاری‌ها را دعوت نکرده‌ام؛ دلیلش هم این است که خودِ خبرگزاری‌ها برایم اصلا مهم نیستند و در عین حال من عکس‌های این عکاسان را می‌خواهم برای خودم داشته باشم.»

وقتی تمامِ فرهنگِ ما با شبکه‌های ماهواره‌ای تحت‌الشعاع قرار گرفته و روز به روز هدف تهاجمی جدید قرار می‌گیریم، اندیشه‌ی خوانندگان رسمی کشور پرداختنِ بیشتر به شبکه‌های ماهواره‌ای است؟!

رسانه‌های رسمیِ داخلی هیچ اهمیتی برای این خواننده‌ی محترم ندارد. او ترجیحش کار کردن با شبکه‌های ماهواره‌ای است. شبکه‌هایی که هدف اصلیشان نابود کردن بنیان خانواده‌ها و ترویجِ فحشا در جامعه است. خواننده‌ی رسمی کشور هم این شبکه‌ها را خیلی شیک حمایت می‌کند.

شاید زمان آن فرارسیده که ارگان‌های فرهنگی به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری وزارت ارشاد و البته دفتر موسیقی با چنین رویکردهایی مقابله کنند. آنها تولید محتوایشان را پیش از هر چیز در اختیار ماهواره‌ها قرار می‌دهند، چون هیچ اعتقادی به رسانه‌های داخلی ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید