حجاب اجباری در قلب اروپا، حتی برای همسر رئیس‌جمهور +سند

    کد خبر :33645

در این مکان نسبت به پوشش زنان و مردان مقررات سفت و سختی وضع شده است که حتی شامل همسران روسای جمهور تمام کشورها می‌شود.

واتیکان به عنوان کانونی ترین مرکز مسیحیت کاتولیک، در قلب اروپا و در شهر رم پایتخت ایتالیا واقع شده است و به عنوان یک دولت-شهر مستقل فعالیت می کند.

علیرغم آنکه رم، یک شهر توریستی بوده و افراد با فرهنگ ها و پوشش های متفاوت در آن حضور دارند، شرط ورود به واتیکان، رعایت حجاب است.

قانون پوشش اجباری، حتی آقایان را نیز شامل می شود.

واتیکان، مقر پاپ بوده و با 44 هکتار مساحت، کوچکترین کشور دنیا محسوب می شود اما کلیسای سن پیتر که در ورودی واتیکان قرار گرفته و موزه ی آن، سالانه جمع قابل توجهی از گردشگران را برای بازدید به این مکان می کشاند.

واتیکان در مورد پوشش زنان و مردان به‌خصوص هنگام دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان مقررات سفت و سختی دارد.

طبق رسومی که از قدیم مرسوم بوده، زنانی که به دیدار پاپ می‌روند باید لباسشان کاملاً پوشیده باشد و حتما روسری یا شالی توری یا ابریشمی بر سر و شانه داشته باشند.

حتی افرادی که به واتیکان سفر می‌کنند و قصد دیدار با پاپ را هم ندارند باید هنگام بازدید از کلیساها و موزه‌ها مقررات مربوط به پوشش خاص را رعایت کنند.

در حقیقت گردشگرانی که به واتیکان سفر می‌کنند باید پوشش مناسبی داشته باشند در غیر این صورت ممکن است از ورود آن‌ها جلوگیری شود .

در همین راستا چندی پیش که دونالد ترامپ همراه همسر و دخترش با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد حجاب را رعایت کردند.

پوشش ملانیا و ایوانکا در دیدار با پاپ توجه بسیاری را جلب کرد. این اولین سفر اروپایی آقای ترامپ از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش بود.

این دو نفر همراه آقای ترامپ به عربستان سعودی و اسرائیل هم سفر کرده بودند. اینکه ملانیا و ایوانکا ترامپ چرا در عربستان حجاب بر سر نکردند و در واتیکان پوششی بر سر خود داشتند، سؤال برانگیز شد.

در ادامه عکس دیدار همسر ترامپ و دیگر رئیس جمهورهای آمریکا و برخی دیگر از شخصیت های سیاسی دنیا را که با حجاب در دیدار با پاپ حاضر شده‌اند می بینیم.

ترامپ و همسرش

ریگان و همسرش

بیل کلینتون و همسرش

هیلاری کلینتون و مادرش

لورا بوش همسر جرج دبلیو بوش

دیدار شاهزاده موناکو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید