وکیل جزایری: موکلم فقط ۶۰۰ هزار تومان پول داشت

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۱۹
    کد خبر :336199

لعیا باقری وکیل مدافع جزایری با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه پیشنهاد رشوه‌ای از سوی شهرام جزایری داده نشده است، می‌گوید: فقط مبلغ 600 هزار تومان همراه خود داشته است، چگونه می‌تواند پیشنهاد رشوه بدهد؟ اصلا پولی همراه خود نداشته که بخواهد چنین کاری را انجام دهد.

رویداد 24 نوشت: لعیا باقری وکیل مدافع جزایری می‌گوید موکلش داخل کشورمان دستیگر شده به همین علت اتهام خروج غیرقانونی او صحیح نیست.

این وکیل دادگستری در ادامه با بیان اینکه دادستان آذربایجان غربی به شهرام جزایری دو اتهام را وارد کرده است، تصریح کرد: به جزایری دو اتهام جعل عنوان و خروج غیرقانونی از کشور وارد شده که هر دو اتهام را تکذیب کردیم. در مورد خروج غیرقانونی باید بگویم که اصلا خروجی رخ نداده است.

خروج غیرقانونی برای زمانی است که شما از مرز خارج شوید و به محض خروج شما، می‌شود خروج غیرقانونی! اما او در داخل کشور دستگیر شده که در اینجا می‌شود قصد خروج. لذا قصد خروج با خروج غیرقانونی کاملا متفاوت است.

از نظر حقوقی هم هیچ خروجی رخ نداده و ایشان در مرز بازرگان دستگیر شدند. باقری گفته است: اتهام جعل عنوان هم برای زمانی است که پاسپورت، شناسنامه یا یک مدرکی جعلی هویت شما را چیزی غیر از واقعیت نشان دهد.

اما او هیچ مدرکی همراه خود نداشت و به صورت کلامی مثلا گفته من شهرام نیستم، حسن هستم! که در این خصوص هم در قانون جعل عنوان محسوب نمی‌شود زیرا عنوانی را جعل نکرده است. اصلا ممکن است فقط به صورت زبانی این حرف را مطرح کرده باشند زیرا او هیچ برگه یا مدرکی را همراه خود نداشتند.

باقری با بیان اینکه موکلش می‌خواسته در مرز گواهی خروج موقت بگیرد، می‌گوید: بسیاری گفتند شهرام جزایری که پاسپورت نداشته است چگونه تا مرز رفته است؟ باید بگویم که او می‌دانسته که پاسپورت ندارد و نمی‌تواند از مرز خارج شود به همین دلیل قصد گرفتن برگه خروج موقت را داشت که در مرز به دلیل حساسیت‌های که وجود داشت، به او برگه خروج موقت هم داده نمی‌شود.

وکیل شهرام جزایری می‌گوید: مخفی شدن موکلم در کامیون بار عدس را کاملا تکذیب می‌کنم و می‌گویم که اصلا کامیونی وجود نداشته است.

این وکیل دادگستری، با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه پیشنهاد رشوه‌ای از سوی شهرام جزایری داده نشده است، می‌گوید: فقط مبلغ 600 هزار تومان همراه خود داشته است، چگونه می‌تواند پیشنهاد رشوه بدهد؟ اصلا پولی همراه خود نداشته که بخواهد چنین کاری را انجام دهد.

در ثانی اصل موضوع رشوه نیز باید تایید شود و اصلا باید مشخص شود که شاهد این موضوع چه کسی بوده است. این مسائل فعلا هیچ کدام به اثبات نرسیده است و ثابت شدن آن‌ها نیز طی یک مراحل قانونی باید صورت بگیرد.

باقری ادامه داد: زمان محاکمه فعلا مشخص نیست و پرونده در دست دادستانی است و ایشان باید قرار وثیقه را تعیین کنند که فعلا میزان وثیقه اعلام نشده است. ضمن اینکه اجازه دیدار با او نیز داده نشده اما به محض اجازه دیدار و حضور وکیل، سریعا به دیدار موکلم می‌روم.

وکیل شهرام جزایری می‌گوید موکلش از رسانه‌ها خواسته پیگیر شایعات نباشند چون هیچ یک از این اتهامات اثبات نشده است!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید