اجرای نمایشنامه‌ی حسین پناهی روی صحنه‌ی تئاتر

    کد خبر :336144

یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه قرار است نمایشنامه «دو مرغابی در مه» نوشته حسین پناهی را به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند برای یک شب روی صحنه ببرد، گفت: به احترام حسین‌پناهی برای این اجرا، بلیت فروشی نداریم و حضور عموم مردم آزاد است.

کوروش ساسانیان بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: تصمیم داریم در شب سالگرد درگذشت حسین پناهی، نمایش «دو مرغابی در مه» به نویسندگی این هنرمند را در تالار “ناصر خسرو” روی صحنه ببریم.

او ادامه داد: ما تلاش داریم که این نمایشنامه را به صورت مناسبی اجرا کنیم. این اجرا صرفا نمایشنامه‌خوانی نیست به همین دلیل متن در دست بازیگران قرار ندارد و می‌خواهیم به این شیوه حس و حالی که نمایشنامه دارد را به تماشاگر هم منتقل کنیم و مهم‌ترین هدف‌مان برگزاری بزرگداشتی برای حسین پناهی است. با این حال بر روی میزانسن‌های این نمایش نیز کار زیادی نشده است.

این کارگردان با بیان اینکه این نمایشنامه در سال ۶۴ به صورت تله تئاتر از تلویزیون پخش شده است، توضیح داد: این نمایشنامه به کارگردانی رسول نجفیان و با بازی حسین پناهی در دهه ۶۰ از تلویزیون پخش شد و مورد استقبال هم قرار گرفت. این نمایشنامه داستان زوجی است که به امید اینکه شوهر بتواند در زمینه نویسندگی فرد موفقی شود، از روستا به شهر می‌آیند اما متأسفانه در شهر با معضلات اقتصادی و اجتماعی زیادی روبرو می‌شود.

ساسانیان با بیان اینکه حسین پناهی هنرمندی مردمی بود، اضافه کرد: این نمایش به احترام این هنرمند به صورت رایگان برگزار می‌شود و بلیت فروشی ندارد تا این امکان بوجود بیاید که همه مردم و علاقه‌مندان او بتوانند در شب سالگرد فوتش در کنار ما حضور داشته باشند و اجرای یکی از نمایشنامه‌های او را ببینند.

او در پایان گفت: بعد از درگذشت حسین پناهی نمایشنامه‌های این هنرمند اجازه اجرا پیدا نکردند و اکنون بعد از مدت‌هاست که این اتفاق افتاده و با کسب اجازه از انتشارات «دارینوش» که مسئولیت آثار این هنرمند را برعهده دارد، این کار صورت گرفت. امیدوارم بتوانیم در آینده نه چندان دور این نمایشنامه را به مدت یک ماه روی صحنه اجرا کنیم تا مردم و نسل جدید با نوشته‌های این هنرمند آشنا شوند زیرا می‌توان گفت این متن از نظر تخصصی یکی از بهترین نمایشنامه‌های ایرانی است.

در نمایش «دو مرغابی در مه» که شنبه ۱۳ مردادماه در شب سالگرد درگذشت حسین پناهی در تالار ناصرخسرو خیابان انقلاب،خیابان 16 آذر روی صحنه می‌رود، کوروش ساسانیان، النا آهی و جواد اینانلو نقش آفرینی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید