قائم مقام شهرداری منطقه 6 خبر داد

تلاش شهرداری برای خارج کردن املاک شهروندان از فریز دانشگاه تهران، امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی

    کد خبر :335984

قائم مقام شهردار منطقه 6 از مکاتبه با شورای شهر تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری جهت خروج املاک فریز شده در محدوده دانشگاه تهران، امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی برای نوسازی خانه‌های اهالی منطقه خبر داد.

حبیب الله غفوری درباره فریز شدن املاک در سه محدوده اطراف دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر در محدوده این دو دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ما نمی‌توانیم اجازه ساخت و ساز دهیم. با توجه به اینکه اهالی می‌خواهند ساختمان‌های خود را بازسازی کنند نسبت به این موضوع اعتراض دارند که طی نشست‌هایی با سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و درخواست از شورای عالی شهرسازی و معماری در حال پیگیری این خواست اهالی منطقه هستیم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

در جلسه بررسی مشکلات محلات منطقه 6 گفت: در حال حاضر منطقه 6 سرانه فضای سبز معادل 14 متر برای هر نفر دارد که این سرانه برابر آخرین سرشماری جمعیتی منطقه که حدود 236 هزار نفر بوده است از میانگین شهر تهران دو متر کمتر است لذا شهرداری منطقه تلاش می‌کند تا بتواند کمبود موجود را جبران کند.

وی درباره درخواست شهروندان برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خانه هنرمندان واقع در منطقه 6 گفت: خانه هنرمندان که در دهه 70 احداث شده است کارکرد ملی دارد و این مجموعه دارای هیات امناء و بازرسی و تشکیلات موثری است. برابر آنچه که اهالی منطقه 6 توقع دارند با مدیریت مجموعه گفت‌وگو شده تا بتوان از ظرفیت‌های خانه هنرمندان برای اهالی منطقه 6 استفاده شود.

قائم مقام شهرداری منطقه 6 در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کمبود مسجد در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 24 مسجد محلی در این منطقه وجود دارد که برابر تعداد محلات منطقه است اما شکل قرارگیری این مساجد در سطح منطقه منطبق با محلات نیست. لذا برخی از محلات این منطقه مسجد ندارند.

وی ادامه داد: برای مثال در شمال غرب منطقه و محله گلها مسجدی وجود نداشت که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این محله مسجد احداث شد و به زودی تحویل اهالی محله خواهد شد.

غفوری تاکید کرد: البته احداث مسجد از قدیم توسط اهالی محلات و خیرین انجام می‌شده، در حال حاضر نیز اگر چنین اتفاقی بیفتد ما نیز آمادگی کمک برای احداث مساجد در سطح محلات منطقه را داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص پروژه زیرگذر گیشا نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه بسیار مناسب بوده و جزء پروژه‌هایی است که باید توسط قرارگاه خاتم انجام شود. امیدواریم با گفت‌وگوی اخیر شهردار تهران با قرارگاه خاتم الانبیاء هر چه زودتر اتمام این پروژه را شاهد باشیم تا بخشی از ترافیک این منطقه حل و فصل شود.

غفوری با اشاره به افزایش جمعیت پذیری منطقه 6 و برخی کمبودها در سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی این منطقه گفت: امیدواریم با احداث پروژه‌های جدید سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی این منطقه را از 10 متر کنونی به رقم بیشتری توسعه دهیم.

به گزارش ایسنا،فرماندار تهران تاکید کرد: کمترین میزان بافت فرسوده در منطقه 6 تهران واقع شده است

فرماندار تهران با اشاره به وجود کمتر از یک هکتار بافت فرسوده در منطقه 6 گفت: در این منطقه کمترین میزان بافت فرسوده نسبت به سایر مناطق شهر تهران قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی نیز در جلسه بررسی مشکلات محلات منطقه 6 که در محل مسجدالسادات این منطقه برگزار شد گفت: تاکنون 18 جلسه برای بررسی مشکلات محلات مختلف تهران برگزار شده است و دو منطقه دیگر از تهران باقی مانده است. نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی که در این جلسات حضور دارند هریک به حمدالله از نمایندگان تاثیرگذار در کمیسیون های تخصصی مجلس هستند که امیدواریم برای تهران هم تاثیرگذار باشند.
وی افزود: هفته آینده روز دوشنبه جلسه ای در فرمانداری تهران برگزار خواهد شد و مشکلات محلات منطقه 6 با حضور مسئولین دستگاه های مختلف بررسی خواهد شد و برای مشکلات راهکارهای مناسب اتخاذ خواهد شد و همه موارد توسط دبیرخانه ای که به همین منظور در فرمانداری تهران تشکیل شده است پیگیری می شود تا تمامی وعده های داده شده به اهالی محلات محقق شود البته تحقق این وعده ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهد بود.
وی ادامه داد: منطقه 6 ظرفیت های بسیار مناسبی دارد که فرصت های زیادی را برای این منطقه ایجاد کرده است درحال حاضر کمتر منطقه ای در تهران وجود دارد که 13 ایستگاه مترو در آن واقع شده باشد ولی این منطقه این ظرفیت را دارد و امروز 7 ایستگاه مترو در آن فعال هستند و در آینده نیز 6 ایستگاه دیگر احداث و راه اندازی خواهد شد.
وی تاکید کرد: این منطقه 3 کلانتری قدرتمند دارد و در حوزه فضای سبز سرانه 14 متر را داراست در حالی که در تهران میانگین 16 متر است لذا باید با تلاش شهرداری این کمبود در بخش فضای سبز جبران شود.
منطقه 6 کمترین بافت فرسوده در میان مناطق تهران را دارد
فرماندار تهران با تاکید بر اینکه منطقه 6 کمترین میزان بافت فرسوده را در میان مناطق شهرداری تهران را داراست افزود: این منطقه کمتر از یک هکتار بافت فرسوده را دارد که این مهم با همت اهالی همین منطقه محقق شده است؛ تمامی مدارس این منطقه به صورت یک شیفت کار می کنند که موجب افزایش کیفیت آموزشی شده است.
وی افزود: این منطقه 32 بیمارستان و مرکز پزشکی دارد در حالی که جمعیت این منطقه 220 هزار نفر است از سوی دیگر 85 مرکز آموزش عالی و 196 واحد آموزشی در این منطقه قرار گرفته اند.البته در این منطقه کمبود در حوزه مساجد داریم که باید با کمک اهالی و خیرین نسبت به رفع آن اقدام شود در حال حاضر 33 حسینیه و مسجد در این منطقه قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید