ماندگاری هوای گرم در غالب مناطق کشور

    کد خبر :335889

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی با اشاره به این که در سه روز آینده در غالب مناطق کشور هوای گرم ماندگار خواهد بود، از تداوم پدیده گردو غبار در برخی از مناطق خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌گو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز (۹ مرداد ماه) و طی فردا (۱۰ مرداد ماه) در برخی از مناطق شمال غرب رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در بعد از ظهر امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۰و ۱۱ مرداد ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت‌: در برخی از نقاط استان هرمزگان و جنوب کرمان طی امروز (۹ مرداد) خیزش گرد و غبار انتظار می‌رود همچنین از اواخر امروز و طی فردا (۱۰ مرداد ماه) در سیستان‌وبلوچستان به ویژه‌ در منطقه زابل وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب شرق عراق و استان‌های واقع در جنوب غرب کشور در برخی از مناطق ایلام و خوزستان وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. در روز پنجشنبه (۱۱ مرداد ماه) نیمه غربی خلیج فارس و در بعد از ظهر در مناطق مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی در پایان در ادامه‌ در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس‌فردا (۱۰ و ۱۱ مرداد ماه) صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز ۳۹ و ۲۶ درجه سانتیگراد و ۳۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید