حجتی کرمانی به قاسم سلیمانی: بر نظامیان است که درحال‌حاضر دندان روی جگر بگذارند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۰۴
    کد خبر :335824

محمدجواد حجتی کرمانی از روحانیون برجسته کشور یادداشتی خطاب به سردار سلیمانی نوشت.

محمدجواد حجتی کرمانی در روزنامه شرق نوشت:

1- سردار قاسم سلیمانی به معرفی نیازی ندارد. ایمان و اخلاص و شجاعت و نیز دوری او از مخاصمه‌ها و موضع‌گیری‌های رایج سیاسی، مشهود عام و خاص است. خدماتی که این سردار رشید در سمت فرماندهی «لشکر ثار‌الله»(ص) در هشت سال دفاع مقدس کرده و نیز فعالیت‌ها و رشادت‌های چشمگیری که در فرماندهی «سپاه قدس» در بیرون از مرزها، ازجمله عراق و سوریه و… داشته است، زبانزد همه هواداران انقلاب، اعم از ایرانی و غیرایرانی است.

2- در شرایط حاد کنونی کشور که از یک‌سو با مشکلات بی‌سابقه اقتصادی و اجتماعی مواجه‌ایم و انسجام ملی در شرایط خطیری قرار گرفته است و از سوی دیگر دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی از جمله دولتیان جنگ‌طلب آمریکا و نیز تفاله‌های ناجوانمرد ایرانی آنها، عزم را جزم کرده‌اند که آخرین تیرهای آتشین خود را با هدف نابودی ایران و انقلاب رها کنند -که البته به یاری خدا و درایت رهبری و مسئولان انقلاب، تیرشان به سنگ خواهد خورد- بر ماست که اعم از لشکری و کشوری و نظامی و غیرنظامی، ارتشی و سپاهی و بسیجی و خطبای جمعه و صداوسیما و روزنامه‌ها و… و همه آحاد مردم با صبر و حوصله، متانت و بردباری و دوراندیشی و تدبیر، همراه با امید به نصرت‌‌ الهی همه راه‌هایی را که ما را از شر و خطر جنگ خانمان برانداز احتمالی نگهداری می‌کند، با همفکری، همراهی و همکاری بررسی کنیم؛ چراکه اولیای دین، به‌ویژه رسول‌اکرم(ص) و حضرت امام علی(ع) و امام حسین(ع) در همه -آری همه- جنگ‌ها، هرچه می‌توانستند سعی می‌کردند از جنگ جلوگیری کنند. از حضرت رسول و حضرت علی که بگذریم به امام حسین(ع) می‌رسیم. ایشان نخستین روزی که از مدینه حرکت کردند تا مکه و کربلا، همه‌جا، راه را برای اجتناب از جنگ باز گذاشتند؛ پیشنهاد کردند به یمن بروند یا به شام بروند و سرانجام حتی شب عاشورا هم در محلی میان دو لشکر با عمر سعد، فرمانده دشمن، به سخن نشستند تا جنگ نشود و یارانشان را نیز برای اجتناب از جنگ آزاد گذاشتند… . انقلاب ما نیز از عاشورای حسینی(ع) الهام گرفته است؛ بنابراین ما که پیرو امام حسین(ع) هستیم باید صبر و حوصله، متانت، دوراندیشی، تدبیر و کاردانی و مصلحت‌سنجی امام علیه‌السلام را از نظر دور نداریم و طبق آن عمل کنیم.

3. حالا سخن خود را با همشهری بسیار عزیز و گران‌قدرم، قاسم سلیمانی، به اختصار می‌گویم که آنچه این سردار رشید با «ترامپ» گفته است، سخن دل هر ایرانی آزاده‌ای است، اما حرف من این است که یک نظامی، وقتی سخن می‌گوید، در فضای «نظامی» و «جنگ» سخن می‌گوید و به نظر بنده، ما درحال‌حاضر در «فضای سیاسی» و «دیپلماسی» قرار داریم و این دشمن است که از جنگ سخن می‌گوید که ما را تحریک کند و به عکس‌العمل وادارد… . بر نظامیان است که درحال‌حاضر دندان روی جگر بگذارند و گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشند و هرگاه معظم‌له با سنجیدن همه شرایط و اوضاع و احوال به نظامیان اجازه رسمی و علنی دادند که حرفی بزنند یا اقدامی کنند، آنگاه نوبت به این مدافعان جان‌برکف دین و وطن می‌رسد. دست برادرم قاسم سلیمانی را می‌بوسم…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید