توضیح درباره خودکشی ۲ زلزله‌زده کرمانشاهی

    کد خبر :335796

بهزیستی استان کرمانشاه توضیحاتی را درباره دو مورد خودکشی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه جهت تنویر اذهان عمومی ارائه داد.

مرتضی کوهی با اشاره به گزارش وقوع دو مورد خودکشی مناطق زلزله‌زده در فضای مجازی در راستای تنویر اذهان عمومی و شفاف‌سازی موضوع اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات واصله از سوی واحدهای تخصصی مداخلات روانی اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در سطح دو شهرستان ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب علت خودکشی تعارضات حل نشده خانوادگی بوده است.

وی افزود: اولین مورد خودکشی صورت گرفته مربوط به دختر جوان 20 ساله ساکن شهرستان سرپل‌ذهاب است که طبق اظهارات اطرافیان وی تعارضات خانوادگی در مسئله ازدواج اصلی‌ترین انگیزه وی در خودکشی بوده که در تاریخ 7 مرداد ماه با مصرف قرص برنج در بیمارستان فوت می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: دومین مورد خودکشی مربوط به یک خانم 17 ساله متأهل ساکن یکی از روستاهای شهرستان ثلاث‌باباجانی است که در دوران عقد به سر برده و به دلیل ارتباط عاطفی و وابستگی عمیق با فرد قبلی که تا سال گذشته نیز در همسایگی یکدیگر به سر می بردند، پس از مطلع شدن از فوت دختر خاله خویش در محل سکونت خود یعنی ثلاث باباجانی بر اثر تآلمات ناشی از آن طی یک اقدام پیش بینی نشده و تکانشی با استفاده از اسلحه خود را مضروب ساخته و به زندگی خود خاتمه می‌‌دهد.

کوهی خاطرنشان کرد: حمایت‌های روانی اجتماعی و اقدامات مداخله‌ای تخصصی توسط نیروهای محب و اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی مستقردر این مناطق برای بازماندگان و سایر اعضای خانواده قربانیان در حال انجام و پیگیری است.

به گزارش تسنیم:وی بر توجه جدی شهروندان به آسیب‌های اجتماعی از جمله افکار و اقدام به خودکشی در بین اقوام و نزدیکان سایر افراد جامعه تأکید کرد، چراکه در تمامی مواردی که گزارش صورت گرفته و نیروهای بهزیستی مداخلات تخصصی داشته‌اند، خوشبختانه هیچ مورد خودکشی موفقی اتفاق نیفتاده و این نشان از اهمیت اطلاع رسانی و گزارش چنین مواردی از طریق مردم به سامانه 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی و سایر کانالای ارتباطی با این نهاد تخصصی است.

کوهی عنوان کرد: افراد می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی با پذیرش مسئولیت اجتماعی و کمک به هم نوع ضمن اطلاع رسانی و گزارش به موقع و مسئولانه به ادارات بهزیستی شهرستان‌های تابعه و یا از طریق ارتباط با نیروهای محب و مراکز اورژانس اجتماعی و تماس با خط تلفن 123 مراتب را جهت مداخلات پیشگیرانه و حمایتی به منظور کنترل و کاهش چنین آسیب‌‌هایی اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید