معاون اداره حفاظت محیط زیست استان تهران:

علت افزایش آلاینده ازن در هوای تهران بررسی می‌شود

    کد خبر :335790

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل جلسه‌ای بین دستگاه‌های مسئول برای بررسی علت افزایش آلاینده ازن در استان تهران خبر داد.

محمد رستگاری در گفت و گو با ایسنا، افزود: جلسه‌ای برای بررسی دقیق‌تر علت افزایش آلودگی ازن در تهران و عوامل تاثیرگذار بر آن با حضور اداره محیط زیست استان تهران، سازمان هواشناسی و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برگزار می‌شود تا بررسی کنیم که آیا افزایش آلاینده ازن به دلیل افزایش دما بوده یا خیر.

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون آلاینده ازن در هوای تهران ۱۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، اظهار کرد: ازن آلاینده ثانویه‌ای است که بر اثر گرما و نور خورشید تولید می‌شود. ازن به طور مستقیم از واحدهای آلاینده تولید نمی‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه این هفته کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، دغدغه ما چرایی افزایش میزان آلاینده ازن در سطح استان بود. سازمان هواشناسی نیز گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن دمای بیشتر ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران نسبت به میانگین بلند مدت افزایش یافت.

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در یکی از ایستگاه‌های هواشناسی، دمای هوا نسبت به میانگین بلند مدت ۶ درجه افزایش پیدا کرده بود، تصریح کرد: در ایستگاه‌های دیگر نیز دمای هوا در استان تهران به‌ویژه شهر تهران نسبت به میانگین بلند مدت بین یک تا دو درجه افزایش پیدا کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید