درايتي :دولت بايد بر اساس توصيه هاي رهبري به افزايش روابط كشور با ديگر كشورها بپردازد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۴۶
    کد خبر :335622

مصطفي درايتي با تاكيد بر ضرورت بهره گيري از عقلانيت سياسي در شرايط موجود، گفت: دولت بايد بر اساس توصيه هاي رهبري به افزايش روابط كشور با ديگر كشورها بپردازد و از شاهراه ديپلماسي راه حل برون رفت از مشكلات امروز را پيدا كند.
نوع مواجهه با ایالات متحده در دوران ترامپ مساله بسیار مهمی است . حسن روحانی از ابتدای روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا با شرایط متفاوتی مواجه شده است.در این میان هر صاحب نری ایده ای برای چگونگی برون رفت از این شرایط دارد. مصطفي درايتي، فعال سياسي اصلاح طلب شيوه برخورد روحاني بعد از اعلام خروج آمريكا از برجام را منطقي‌ دانسته و معتقد است كه امروز هم به همان «عقلانيت سياسي» نياز داريم. او معتقد است كه عمل به توصيه رهبري مبني بر ارتباط با كشورهاي جهان كاربردي تر است.

درايتي در گفت و گو با نامه نيوز ضمن اشاره به اينكه « همين عقلانيت در تصميم گيري و رفتارهاي خصمانه امريكا عليه ايران سبب شد تا از همپيمانان مادام العمرش فاصله بگيرد و اين اتفاق براي ايران، بسيار مثبت است» گفت: « نباید اجازه دهیم كشورهاي اروپايي به سمت آمريكايي ها متمايل شوند. نياز نيست كه حتما مواضع تندي اتخاذ كنيم تا بتوانيم فضاي بين المللي را به نفع ايران رقم بزنيم.»

وي افزود: «نبايد انكار كرد كه امروز وارد يك فاز سياست ورزي بين المللي بسيار پيچيده و حساس شده ايم. در چنين شرايطي نبايد عجولانه رفتار كرد و با اتخاذ مواضع تند به مقابله به مثل با مواضع رئيس جمهور آمريكا پرداخت. اتفاقا در اين شرايط بايد رفتار عاقلانه تري از خود نشان داد.»

به گفته درايتي،‌ اگر دولت روحاني بتواند خط مشي معتدل گذشته اش را در حوزه سياست خارجي پيگيري كند، مي تواند موفقيت دومي در دولتش رقم بزند.

اين فعال سياسي اصلاح طب همچنين گفت: « با وجود تهديدات امريكا هنوز هم مي توان ديپلماسي موفقيت آميز و معتدلي را دنبال كرد كه به نوعي برجام دومي براي دولت دوازدهم باشد. بايد مذاكرات و گفت و گوهاي بين المللي را با حساب و كتاب ادامه داد.»

وي با تاكيد بر اينكه «منافع يك ملت در ميان است و شوخي بردار هم نيست»، گفت: «حرف زدن از روي احساسات اولين چيزي است كه به ذهن هر فردي مي رسد اما مردم از دولت آقاي روحاني انتظار دارند كه مطابق مواضع اعتدالي گذشته اش بحران هاي امروز را مديريت كند. فراموش نمي كنيم كه بعد از خروج امريكا از برجام، رئيس جمهور با مردم سخن گفت و مواضع معقولي اتخاذ كرد. »

درايتي خاطر نشان كرد: « دولت بايد بر اساس توصيه هاي رهبري به افزايش روابط كشور با ديگر كشورها بپردازد و از شاهراه ديپلماسي راه حل برون رفت از مشكلات امروز را پيدا كند. در اين صورت محبوبيت دولت در نگاه مردم نيز افزايش خواهد يافت.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید