تصویب لوایح چهارگانه به نفع کشور است/ تصویب پالرمو بستگی به نظر بزرگان دارد

    کد خبر :335572

در روزهای گذشته، اللهیار ملکشاهی، در توضیح بررسی دوباره لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفته بود: در کمیسیون درباره لایحه پالرمو و رفع ایرادات مورد نظر شورای نگهبان بحث شد و جلسه دیگری نیز در این مورد خواهیم داشت؛ البته ایرادات مورد نظر شورای نگهبان اکثرا عبارتی و قابل رفع است. در برخی موارد اصطلاحات خارجی به کار رفته که به راحتی اصلاح می‌شود.

بنا بر اصل 158 ایراد شورای نگهبان به لایحه پالرمو و تأکید بر ارایه لایحه از سوی قوه قضاییه به مجلس در جریان مذاکره با قوه قضاییه مرتفع و مکتوب هم نوشته شد؛ بنابراین، از این نظر دیگر ایرادی به لایحه نیست.

وی گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تلاش می‌کند تا نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در جریان اصلاح لایحه پالرمو مورد توجه قرار دهد.

حسن نوروزی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: زمانی که رئیس کمیسیون حقوقی مجلس اعلام کرده که مشکل پالرمو قابل حل است، پس این مشکل حل خواهد شد، اما سؤالاتی که ما از بزرگان کرده ایم، باید اشاراتی دریافت کنیم تا مشکل کامل حل شود.

این نماینده مجلس گفت: قرار است با لاریجانی در این باره نشستی داشته باشیم و از وی بپرسیم جریان چیست. از آنجا که وی نیز یکی از سران نظام به شمار می آید، قطعا از ریز قضایا خبر دارد و خواهد گفت، باید چه کار بکنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که لوایح چهارگانه چه تأثیری در وضعیت کشور دارد، گفت: تصویب این لوایح در کل به نفع ما خواهد بود، چون ما همان چیزی را می گوییم که اینها می گویند. ما می گوییم با جرایم سازمان یافته مخالفیم، بعضی ها خیال می کنند ما می خواهیم اطلاعات کشور را بریزیم در دامن فرانسه اما ما این کار را نخواهیم کرد.
ما با پولشویی مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم و حتی آن را یک جهاد می دانیم. ما با تأمین مالی تروریسم، مانند داعش، النصره و هر گروهی که شورای عالی امنیت ملی اعلام کند و جرایم مالی فرا ملی (فراملی یعنی جمع کردن 14 هزار تروریست) و حمله به سوریه مخالف هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: ما با لشکرکشی مزدوران با حمایت عربستان و عمارات به یمن و با باندهای قاچاق کلمبیا مخالفیم. اینها قوانینی هستند که خودمان قبول داریم. این ربطی به اسناد ما ندارد و کسی از ما سند نمی خواهد ما با پذیرش این کنوانسیون ها تنها می خواهیم مخالفت خود را با این جرایم نشان دهیم.

این نماینده افزود: عده ای اما در این موضوع شبهه ایجاد کرده اند؛ هرچند نگرانی از بابت این معاهده ها وجود ندارد. البته ما این موضوع ها را با عقل خودمان قبول داریم، ولی چون عده ای نقل قول هایی کرده اند، ما هم از بزرگان استفسار کردیم و منتظر جواب آنهاییم.

وی گفت: زمانی این لوایح در مجلس تصویب می شود که بزرگان نظر خود را به مجلس اعلام کنند. بعد از اعلام نظر این بزرگان مجلس قطعا بهترین تصمیم را در جهت منافع ملی خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید