مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران خبر داد

بلاتکلیفی ۵۰ پروژه آموزشی در استان تهران/نیاز ۳۵ میلیاردی برای تکمیل مدارس نیمه تمام

    کد خبر :335392

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره پروژه‌های آموزشی نیمه تمام و بلاتکلیف تهران گفت: برای تکمیل و تعیین تکلیف ۵۰ فضای آموزشی نیمه تمام در تهران نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته خیرین هم کمک می‌کنند و پا به پای دولت پیش می‌آیند.

علی شهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در استان تهران نیمی از کلاس‌های درس تخریبی، بازسازی شده‌اند گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی نیز مقاوم شده‌اند؛ اما هنوز ۸۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی اند.

وی افزود: در این میان خیرین کمک‌های خوبی داشته‌اند و ۳۴ درصد کلاس‌های موجود را یا ساخته‌اند و یا در ساخت مشارکت کرده‌اند که رقم قابل توجهی است. در چند سال اخیر شاهد رشد مشارکت‌ها هستیم به نحوی که در ابتدای سال تحصیلی جدید حضور خیرین در پروژه‌های مورد بهره‌برداری قابل توجه است و پیش‌بینی می‌کنیم از ۴۴ مدرسه قابل بهره برداری، دو سوم را توسط خیرین و یا با مشارکت آنها آماده تحویل کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر نیز گفت: با حجم انبوهی از ساخت‌وسازها فاقد برنامه ریزی زیرساختی در سایت‌های مسکن مهر هستیم. هرچند با تعاملات صورت گرفته تعدادی مدرسه ساخته و بهره برداری شده ولی نیاز ما به مراتب بیش از این‌هاست. باید تلاش کنیم منابع را با همکاری وزارت مسکن تامین کنیم . خوشبختانه منابعی در بودجه ۹۷ پیش‌بینی شده که امید است بتوان بخشی از مشکلات را حل کرد.

شهری ادامه داد: در حال حاضر در مجموع برای مناطقی که انبوه سازی درآن صورت گرفته است بالغ بر ۷۰۰ مدرسه نیاز داریم.

وی درباره پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف نیز گفت: برای تکمیل و تعیین تکلیف ۵۰ فضای آموزشی نیمه تمام در تهران نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته خیرین هم کمک می‌کنند و پا به پای دولت پیش می‌آیند.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در تهران ۴.۹ متر مربع و حدود ۲۷ صدم متر مربع کمتر از میانگین کشوری است. البته مشکل در شهرستان‌های تهران به مراتب بیشتر است زیرا مهاجرت در این مناطق بیشتر اتفاق می‌افتد و رشد جمعیت دانش آموزی در مناطق مهاجرپذیر بیشتر است. هرچند موظفیم فضای حداقلی را تامین کنیم و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار بسته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید