ویژگی پیام امن به پیام رسان بومی بیسفون اضافه شد

  • آرشیو
  • یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۹
    کد خبر :335048

ویژگی پیام امن (سکرت چت) به امکانات پیام رسان بومی بیسفون اضافه شد.

اپلیکیشن پیام رسان بیسفون روز گذشته در نمایشگاه الکامپ از ویژگی های جدید خود برای کسب رضایت کاربران و ارائه خدمات به کاربر در بستر امن، رونمایی کرد.

میلاد موحدین، مدیر اجرایی این پیام رسان بومی در مورد این ویژگی تاکید کرد که با این شرایط کاربران اپلیکیشن بیسفون می توانند مطمئن باشند که پیام های ارسالی آنها به دلیل پروتکل رمزنگاری شده قابلیت خواندن و درج شدن اطلاعات را ندارد و قابلیت سکرت چت می تواند به اطمینان کاربر در استفاده از این اپلیکیشن بومی بیفزاید.

وی گفت: هم اکنون بالغ بر ۳میلیون و ۹۰۰ هزار نفر این اپلیکیشن پیام رسان بومی را نصب و رجیستر کرده اند.

وی کیفیت بهتر سرویس در کنار تماس های با کیفیت صوتی و ویژگی های جدید را از جمله موضوعاتی دانست که کاربران ایرانی را ترغیب می کند از میان اپلیکیشن های بومی یکی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به موضوع حمایت از اپلیکیشن های بومی در کشور که از سوی دولت مطرح شده اند گفت: در شروع کار با سنگ اندازی هایی مواجه شدیم و علاوه بر مشکل تکنولوژی، زیرساخت و سرمایه گذاری با برخی موانع قانونی نیز مواجه بودیم. برای مثال ما مدعی هستیم که حتی قبل از تلگرام، کانال را راه اندازی کردیم اما به دلیل آنکه راه اندازی کانال نیازمند مجوز بود با مشکلاتی مواجه بودیم اما این در حالی است که تلگرام امکان ساختن کانال را به تمام کاربران در کمتر از ۳۰ ثانیه فراهم کرد.

وی با اشاره به دریافت وام حمایتی دولت برای توسعه پیام رسان های بومی گفت: دولت ۵ میلیارد تومان دریافت ضمانت نامه های مفصل و به صورت وام وجوه اداره شده و با بازپرداخت مشخص به ما داد. در این زمینه وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی به وظایف حمایتی خود تقریبا عمل کرد اما بانک مرکزی با وجودی که قرار بود طی دو ماه بعد از این مصوبه امکان پرداخت روی شبکه های بومی را فراهم کند به این تکلیف خود عمل نکرد.

مدیر اجرایی این پیام رسان بومی ادامه داد: در زمینه تکالیف مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام رسان های بومی، بانک مرکزی حتی در جلسات مشترک نیز شرکت نمی کند. در این زمینه معاونت رسانه ای دیجیتالی وزارت ارشاد نیز کانال های پرطرفدار تلگرامی را برای مهاجرت به سمت اپلیکیشن های بومی ترغیب کرد.

وی در مورد بیانیه پیام رسان های بومی که به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شد نیز گفت: ما در این بیانیه در مورد بستن و یا باز شدن هیچ پیام رسانی صحبت نکردیم و موافق فیلتر نیستیم و هم اکنون نیز در مورد فیلتر شدن هاتگرام و تلگرام طلایی نظری نداریم بلکه تاکیدمان بر این است که این فضا رفع ابهام شود.

موحدین خاطرنشان کرد: از شورای عالی فضای مجازی می خواهیم که فضای مربوط به فعالیت پیام رسان های بومی را به دور از موضوعات سیاسی تعیین تکلیف کرده و در مورد فعالیت تمامی پیام رسان ها چه خارجی و چه داخلی شفاف سازی کند چرا که در این صورت در فضای غبارآلود و دارای ابهام و شبهه، پیام رسان های بومی متضرر می شوند و فضای رقابتی بوجود نمی آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید