«الحدیده» شاید یک حمله هوایی دیگر با همه‌گیر شدن وبا فاصله داشته باشد

    کد خبر :335032

یک مقام سازمان ملل درباره حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به مراکز بهداشتی شهر بندری «الحدیده» یمن هشدار داد و گفت این شهر ممکن است تنها یک حمله هوایی دیگر همه‌گیر شدن «وبا» فاصله داشته باشد.

به گزارش دانشجو، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن روز یکشنبه درباره مخاطرات حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان در شهر «الحدیده» یمن هشدار داد.

ائتلاف تحت رهبری عربستان در روزهای گذشته مناطق مختلف در یمن، از جمله مناطق نزدیک به یک مرکز بهداشتی و مرکز آبرسانی در شهر «الحدیده» را هدف حمله قرار داد.

«لیز گرندی»، هماهنگ‌کننده امور انسانی یمن در سخنانی که متن آن روی وب‌سایت سازمان ملل قرار گرفته گفت: «در چند هفته گذشته، ما هر کاری که امکان دارد را برای کمک‌رسانی به صدها هزار ساکن شهر الحدیده و مناطق اطراف آن را انجام داده‌ایم. این حملات زندگی شهروندان بی‌گناه را در معرض خطر مفرط قرار می‌دهد.»

«گرندی» تصریح کرد از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به این شهر تلاش‌هایی برای رساندن غذا، آب آشامیدنی و جعبه کمک‌های اولیه صورت گرفته است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

گرندی درباره وضعیت «الحدیده» گفت: «وبا همین حالا در محله‌های سراسر شهر و استان وجود دارد. آسیب‌رسانی به تأسیسات بهداشتی، آب‌رسانی و سلامت، تمامی کارهایی را که تلاش می‌کنیم انجام دهیم، با خطر مواجه می‌کنند. ممکن است تنها یک حمله هوایی دیگر با همه‌گیر شدن غیرقابل مهار [این بیماری] فاصله داشته باشیم.»

این مقام سازمان ملل از تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن خواست تمامی اقدامات لازم را برای محافظت از شهروندان و تضمین دسترسی آنها به کمک‌های مورد نیاز برای بقا فراهم کنند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید