دولت نیاز ارزی ایرلاین‌ها را نمی‌دهد

    کد خبر :334917

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به عدم تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی گفت: این سازمان و وزارت راه و شهرسازی پیگیر رفع این مشکل هستند تا به زودی منجر به نتیجه شود.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده با اشاره به مشکل تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی گفت: با بانک مرکزی مکاتبه کردیم و با سازمان مدیریت جلسه گذاشتیم و راهبرد تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی را تعریف کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی به آن ها اختصاص داده نشده است و این شرکت‌ها دچار مشکل شدند.

عابدزاده با اشاره به پیگیری وزارت راه و شهرسازی برای رفع این مشکل گفت: هم سازمان هواپیمایی کشوری و هم وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری این موضوع هستند و انتظار داریم این پیگیری به زودی به نتیجه منجر شود. چراکه فعالیت برای شرکت های هواپیمایی بسیار سخت شده است.

وی افزود: جایگزینی ارزی که شرکت های هواپیمایی در حال حاضر هزینه می‌کنند، در آینده سخت است. ما پیگیر هستیم که ارز با قیمت مناسب در اختیار ایرلاین‌ها قرار بگیرد، تا این مشکل مرتفع شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به مساله تولید قطعات صنعت هوانوردی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که سازمان هواپیمایی کشوری از ساخت عقب نیست. ما با آغوش باز از کسانی که در عرصه ساخت قطعات مرتبط با هوانوردی فعالیت می کنند، حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: تقریبا هر درخواستی که برای تولید قطعه به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده و ساختار مهندسی درستی داشته، به صورت فوری جواب گرفته است.

عابدزاده استفاده از توان داخلی برای تامین قطعات مرتبط با صنعت هوانوردی را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی که امروز در قالب کمبود قطعات وجود دارد، سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ساخت جدی است.

وی افزود: این سازمان هم در توسعه ساخت، هم در توسعه خطوط هوایی و هم در توسعه قطعه سازی به فعالان صنعت کمک کرده و از هر تلاشی در این عرصه حمایت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید