چرا ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی هم مخالف استراتژی براندازی هستند؟/ اینکه می‌گویند، «این بار هدف ایران» است یعنی چه؟!

    کد خبر :334845

شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) هم اخیرا و پس از اظهارات مداخله جویانه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که در کالیفرنیا و علیه جمهوری اسلامی ایران بیان شد، به این سخنان پمپئو پاسخ داده و خواهان عذرخواهی رسمی وزیر خارجه دولت ترامپ شده است. آنها حتی بر این باورند که سخنان پمپئو در جمع گزینش شده ای از ایرانیان بیان شده و از اعضای شوراي ملي ايرانيان آمريکا برای حضور در این سخنرانی که عنوانش را بر اساس آنچه وزارت امور خارجه ایالات متحده «حمايت از صداي مردم ايران» اعلام نموده، دعوت نکرده است.

به گزارش تابناک؛ برخی عنوان کرده اند، ایرانیانی که از آنها به عنوان حاضران در سخنرانی اخیر «مایک پمپئو» در کالیفرنیا یاد شده است، اکثرا اعضای سازمان منافقین انقلاب اسلامی بوده اند که دستشان به خون 17 هزار هموطن خود آلوده است و علیه کشور و مردمشان اقدام مسلحانه کرده اند. البته يک مقام ارشد وزارت خارجه آمريکا که تارنماي کاخ سفيد نام او را فاش نکرد، هرچند حضور اعضاي گروهک تروريستي منافقين در سخنراني پمپئو را رد نکرد، درباره دعوت از آنان گفت: فکر نمي‌کنم دعوت شده باشند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) که از آن به عنوان حامی برجام یاد می شود، پیش از سخنان پمپئو، در چندين توييت سؤال‌‌هاي مدنظر خود را از وزیر خارجه آمریکا پرسیده بودند و خواهان پاسخ به آنان شدند.

ناياک از پمپئو پرسيد: چرا ترامپ جنگ‌طلباني چون جان بولتون را که خواهان بمباران ايران شده بودند، به‌ عنوان مشاور امنيت ملي بر سر کار آورده است. چرا شما دو هزار سورتي بمباران را جايگزين مناسبي براي مذاکرات هسته‌اي دانستيد؟ ناياک با اشاره به سوءاستفاده از دموكراسي‌خواهي در ايران پرسيد: دولت آمريکا چگونه از ارتکاب اشتباه‌هايي که منجر به جنگ با عراق شد، پرهيز مي‌کند؟ ناياک در پرسشي ديگر شادي ايرانيان از توافق هسته‌اي را به پمپئو يادآوري کرد و از او پرسيد، چرا بايد اين مردم از بازگشت تحريم‌ها نيز در عذاب باشند؟

آنها عنوان کرده اند: آمريکاييان ايراني‌تبار خواهان دموکراسي واقعي و احترام به حقوق بشر براي ايران هستند. با ‌اين ‌حال در گذشته تحريم‌ها منجر به قدرت ‌يافتن تندروهاي ايران شد. بازگشت تحريم‌ها از سوي ترامپ چه تفاوتي با گذشته خواهد داشت؟ آنها همچنین با توجه‌ دادن پمپئو به موفقيت‌هاي ايرانيان آمريکا يادآور شدند، اعضاي اين جامعه به دليل سياست‌هاي دولت ترامپ قادر به اخذ رواديد نيستند: «چرا وزير امور خارجه ممنوعيت ورود مسلمانان به آمريکا را لغو نمي‌کند؟».

ناياک در توييت‌هاي ديگر ابراز نگراني کرد، اين پرسش‌ها و پرسش‌هاي ديگر در جلسه امروز مطرح نشده و در عوض وزير امور خارجه آمريکا اين رخداد را فرصتي براي تبليغات و ادعاي حمايت ايرانيان آمريکا از سياست‌هاي ضدايراني کاخ سفيد معرفي مي‌کند. ناياک در خاتمه ابراز اميدواري کرد، پمپئو با پوزش از تحريم ميليون‌ها شهروند عادي ايراني، لطمه به تلاش‌هاي آنان براي تغيير ايران و ممنوعيت ورود آنان به آمریکا، باب گفت‌وگوي جدي را باز کند.

در کنار چهره ها و ایرانیانی که حتی جزو مخالفان جمهوری اسلامی تلقی می شوند، اخیرا و با اقدامات «دونالد ترامپ» و دولت آمریکا علیه کشورمان، به انتقاد از سران ایالات متحده می پردازند، حالا شورای ملی ایرانیان آمریکا هم در صف منتقدان و مخالفان جدی اقدامات رئیس جمهور آمریکا و دولتش علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران درآمده اند و تأکید دارند، اقدامات و طراحی های صورت گرفته علیه ایران، می تواند پیامدهای خطرناکی برای مردم ایران و منطقه داشته باشد.

همان طور که «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان و برخی مقامات دیگر پس از اقدامات آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی هشدار داده اند، مساله اصلی و مهم امروز «ایران» است، چون قدرتمند شدن جمهوری اسلامی و طولانی شدن عمر انقلاب برای برخی کشورها و هم پیمانان آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اصلا خوشایند نیست و آنها تلاش دارند از طریق اعمال نفوذ و انجام هزینه های چند صد میلیارد دلاری جلوی ایجاد چنین قدرتی را با ایفای نقش آمریکا بگیرند.

نمونه های تاریخی دیگری هم از این خواسته برخی کشورهای منطقه در قبال ایران می تواند آورد؛ بنابراین، می توان گفت، این نخستین باری نیست که رقبای منطقه‌ ای ایران به دنبال بی‌ثباتی در این کشور یا تجزیهٔ آن هستند. در طول جنگ ایران و عراق، «طارق عزیز» که وزیر خارجه رژیم بعثی و دولت صدام حسین بود، مشکل بزرگ جغرافیای سیاسی عراق را این موضوع دانسته بود که در کنار کشوری بزرگ‌تر و قدرتمندتر به نام ایران قرار دارد.

او در سال ۱۹۸۱ در گفت‌ و گویی با دیوید اوتاوای از واشنگتن پست، هدف صدام از تجزیه ایران را این‌ گونه خوانده بود: «بهتر است که پنج ایران داشته باشیم؛ پنج ایران کوچک به جای یک ایران بزرگ.» بنابراین، می توان بعینه دید که برخی کشورهای منطقه نه تنها از وجود ایران با پهنه جغرافیایی فعلی ناخرسند هستند، بلکه از قدرت گرفتن این کشور و ایفای نقش منطقه ای آن که البته بارها عنوان شده به چیزی جز صلح و ثبات در منطقه نخواهد انجامید، در هراسند.

بر همین اساس است که برخی از آنها در کنار رژیم صهیونیستی وارد معامله خطرناک و بزرگی با ترامپ و دولت جمهوری خواه حاکم بر آمریکا شده اند و از راه براندازی به دنبال هدف شومی تحت عنوان «تجزیه ایران» هستند تا بتوانند در منطقه به اجرای سیاست های اشتباه و نابهنجار خود که مشکلات زیادی را در خاورمیانه ایجاد کرده است، بپردازند؛ البته آنها می دانند که این رویکرد با گزینه نظامی راه به جایی نخواهد برد.

آمریکایی ها در پیمانی آشکار و البته با دریافت هزینه های چند صد میلیارد دلاری به این سناریو پیوسته و تلاش دارد تا نقشه ای که در چهل سال گذشته در رسیدن به آن ناکام بوده اند را این بار به نحو دیگری اجرا کرده و پیش ببرند. آنها با اتهام زنی و حتی طرح مسائل واهی در کنار اعمال تحریم های ظالمانه و عدم پایبندی به قردادهای بین المللی که نمونه آن خروج از برجام بود، تلاش می کنند که شرایط اقتصادی را بر مردم در داخل سخت کرده و به ایجاد نارضایتی عمومی دامن بزنند تا شاید از این طریق بتوانند نقشه اول مرحله خود که براندازی نظام است را عملی کنند.

هدف دوم ائتلاف شکل گرفته علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران در صورت رسیدن به نقطه براندازی ـ که البته پیشتر گفته شد همواره در طول عمر 40 ساله انقلاب آرزوی دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی بوده است ـ ایجاد شرایط بی ثبات برای کشور بی مدت طولانی یا حتی ایجاد یک جنگ داخلی مشابه آنچه در سوریه به راه افتاد است تا در نهایت این راه به تجزیه ایران به چند کشور یا بخش مختلف ختم شود. هدف خطرناکی که هرچند حتی فکر کردن به آن سخت است، سناریویی است که آمریکایی ها در کنار هم پیمانان منطقه ای شان برای آینده ایران در صورت براندازی ترسیم کرده اند.

مطابق با اخباری که در رسانه های غربی منتشر شده، مقامات این کشورها در جلسات خود عنوان کرده اند، حتی اگر ما در رسیدن به هدف خود که مرحله اول آن براندازی و مرحله دوم آن تجزیه ایران است، نرسیم. از به هم ریخته شدن وضعیت داخلی ایران، ضعیف شدن این کشور در پی ایجاد تنش های اقتصادی، درگیری مردم ایران به مسائل روزمره و افزایش مخالفتشان با حاکمیت جمهوری اسلامی نفع خواهیم برد و این می تواند ایرانیان را درگیر مسائل خود و موضوعات داخلی شان کند.

همین سناریو و طراحی خطرناک آمریکایی ها که با همراهی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب منطقه صورت گرفته است، باعث شده که حتی ایرانیان مخالف با جمهوری اسلامی و ایرانیان خارج از کشور طی هفته های اخیر به انتقاد از اقدامات ترامپ و دولت آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی و مردم ایران بپردازند. نمونه این موضوعات را می توان در اظهارنظرهای اخیر بنی صدر و داریوش همایون ملاحظه کرد و حالا صدای شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) را بلند کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید