افشانی در دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور تشریح کرد؛

4 حوزه سرمایه گذاری خارجی در پایتخت/بهره مندی از دیپلماسی شهری در جهت ارتقای دیپلماسی سیاسی

    کد خبر :334758

شهردار پایتخت در دیدار با سفرا، روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران ارشد وزارت امور خارجه که با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاونان و مدیران ارشد شهری برگزار شد، بر نقش دیپلماسی شهری در ارتباط میان کشورها و به خصوص کلانشهرها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی افشانی در این دیدار با بیان اینکه امروز نقش سفرا و دیپلمات های ما در جهان و به خصوص در این برهه از زمان که دشمن در میدان کار پا گذاشته و هماوردطلبی می‌کند، بسیار تاثیرگذار و مهم است، گفت: ان‌شاالله با تلاش شما عزیزان همانند گذشته قدم هایی برداشته می شود که در نهایت مردم سود و بهره لازم را از آن خواهند برد.

وی افزود: امروز دیپلماسی سیاسی به صورت عام و دیپلماسی شهری به صورت خاص نقش تعیین کننده‌ای در ارتباط میان کشورها و کلانشهرها به وجود آورده است.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه نقش دیپلماسی شهری در زمانی که دیپلماسی سیاسی با مشکل مواجه می‌شود، بسیار چشمگیر و پررنگ تر خواهد بود، تصریح کرد: می‌توان از دیپلماسی شهری در جهت بهبود و ارتقای دیپلماسی سیاسی بهره برد و بیش از پیش از ظرفیت های آن استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت ارتباطی با دیگر کشورها به منظور تأمین منافع ملی و شهروندی

افشانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی، شهر تهران با تعداد کثیری از کلانشهرها پیوند خواهرخواندگی داشته و ارتباط گسترده با سازمان های بین المللی دارد که می توان از ظرفیت این ارتباطات در جهت کمک به تأمین منافع ملی و شهروندان استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش دیپلمات ها در تعیین سرنوشت ملت ها و دولت ها گفت: امروز نیز که شرایط کشورمان خاص است، نقش شما در ایجاد ارتباط مناسب با سایر کشورها بسیار تاثیرگذار است.

بهره مندی از منابع بین المللی برای اجرای پروژه های شهری

شهردار تهران در ادامه با اشاره به وجود فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران گفت: هم اکنون زمینه سرمایه گذاری در پایتخت بیش از گذشته فراهم است. امید داریم که شما به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر در کنار مدیریت شهری بوده تا بتوانیم از منابع بین المللی برای اجرای پروژه های شهری استفاده کنیم.

افشانی با بیان اینکه هم اکنون حوزه های پسماند، هوشمندسازی شهری، حمل و نقل عمومی و عمران برای سرمایه گذاری خارجی مهیاست، افزود: یکی از معضلات ما در شهر تهران، این است که کمتر از سه درصد پسماند به صورت مدرن و امروزی ساماندهی می شود. در حوزه حمل و نقل عمومی به خصوص ساخت مترو و واگن سازی نیر زمینه های سرمایه گذاری وجود دارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهرنوشت، وی در پایان خطاب به سفرا، روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران ارشد وزارت امور خارجه گفت: شما همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اید و ان‌شاءالله در ادامه نیز این مسیر را با سربلندی، سرافرازی و عزت پشت سر خواهید گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید