در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب یک فوریت طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران

    کد خبر :334666

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز با 15 رأی موافق، یک فوریت طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران را به تصویب رساندند.

حجت نظری در جریان بررسی یک فوریت طرح ساماندهی مشاغل سیار شهر تهران، گفت: وانت‌هایی که در سطح شهر تهران اقدام به خرید و فروش اجناس مختلف می‌کنند مافیایی میان آنها شکل گرفته و خرید و فروش میان این مافیا انجام می‌شود.

وی افزود: برخی از این وانت‌ها حتی موتور خودرو برای حرکت ندارند و تنها بار به آنها منتقل می‌شود و به نوعی به یک مغازه برای سد معبر تبدیل شده‌اند. لذا باید به طور جد با این مافیا برخورد شود.

وی ادامه داد: در این طرح پیشنهاد دادیم که با استفاده از تجربه کشورهای دیگر و ایجاد حیات شبانه در جهت حل پدیده دستفروشی و رفع سد معبر اقدام کنیم و اگر به شکلی این موضوع موجب چالش در منظر شهری می‌شود آن را به شب منتقل کنیم تا علاوه بر حل چالش‌های منظر شهری آن، این افراد بتوانند اشتغال نیز داشته باشند.

وی تاکید کرد: بی تردید نمی‌توان پدیده دستفروشی را ناپدید کنیم لذا باید برای آن برنامه ریزی دقیقی با بهره گیری از تجربه سایر کشورها انجام دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخوردهای برخی از عوامل شهرداری با دستفروشان گفت: گاها ممکن است همکاران ما در شهرداری برخورد نامناسب یا تندی با دستفروشان داشته باشند که حاصل آن ایجاد برخی مشکلات برای مدیریت شهری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ون‌هایی که به عرضه اغذیه، گل و … اقدام می‌کنند اشاره کرد و افزود: صاحبان این ون‌ها به شهرداری تهران مراجعه می‌کنند تا نسبت به دریافت مجوز برای عرضه این محصولات اقدام کنند اما در نهایت مستأصل می‌مانند و اعلام می‌کنند که نمی‌دانند چگونه برای اخذ مجوز باید اقدام کنند.

نظری ادامه داد: مواردی وجود دارد که فردی با سوءاستفاده به مالکان این ون‌ها اعلام می‌کند که برای دریافت نامه‌ای از شهردار منطقه برای ادامه فعالیت آنها می‌تواند تسهیل این کار را انجام دهد و در مقابل یک میلیون تومان دریافت کند. لذا باید این موضوع ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: بی تردید باید دستفروشی در شب با ساماندهی همراه باشد تا به اقتصاد شهری نیز کمک کند. لذا پیشنهاد می‌شود که این طرح با ارتباطی که به سه کمیسیون حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی و سلامت دارد ارجاع شود تا به صورت مشترک بتوان پیشنهادات سازندگی این کمیسیون‌ها را نیز دریافت کرد.

با پدیده دستفروشی مخالف نیستم اما مصر به ساماندهی وضعیت دستفروشان هستم

به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده نیز در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران گفت: بررسی فوریت این طرح دو وجه دارد. نخست آنکه در برخی از مناطق شهر تهران از جمله خیابانی در منطقه 15 با وضعیت بد دستفروشی مواجه هستیم که موجب نارضایتی و گله مندی مردم شده است و به نوعی می‌توان از آن به عنوان سد معبر یاد کرد.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با پدیده دستفروشی مخالف نیست افزود: مصر هستم که ساماندهی وضعیت دستفروشان در سطح شهر تهران هر چه زودتر محقق شود.

وی افزود: به شخصه با پدیده دستفروشی مخالف نیستم اما باید نسبت به ساماندهی وضعیت دستفروشان اقدام کنیم. شهرداری تهران در فواصل مختلف زمانی نسبت به این ساماندهی ورود پیدا کرده که در برخی موارد موفق و در برخی موارد ناموفق بوده است.

حبیب زاده تاکید کرد: شرایط موجود می‌طلبد که هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی دستفروشان شهرداری تهران ورود پیدا کند تا انتظام بخشی دقیقی در این حوزه شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی این طرح حسن رسولی به عنوان مخالف و میرلوحی به عنوان موافق صحبت کردند و نهایتا اعضای شورا از میان 18 نفر حاضر در جلسه با 15 رأی موافق و سه رأی مخالف یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید