مخالفت مجلس با فوریت طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۳۷
    کد خبر :334663

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند که رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش با این مخالفت گفت که دولت مسیر دیگری را طی کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو و یک فوریت طرح تفکیک وزارت صنعت و معدن و تبدیل آن به دو وزارتخانه “صنعت و معدن” و “توسعه صادرات و بازرگانی” در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مخالفت کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی بعد از رای گیری درباره فوریت این طرح گفت: معلوم است که مجلس شورای اسلامی در این شرایط با تغییر تشکیلات موافق نیست. دولت مسیر دیگری را طی کند این بار دوم است که مجلس شورای اسلامی نظر خود را اعلام می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح تشکیل وزارتخانه‌های “صنعت و معدن” و “توسعه صادرات و بازرگانی” را که به امضای ۹۴ نفر از نمایندگان رسیده را بررسی کرده و در نهایت بعد از استماع نظرات کبیری و ابراهیمی نمایندگان خوی و شازند به عنوان مخالف و نوروزی و نعمتی نمایندگان رباط کریم و تهران به عنوان موافق، با دو فوریت آن با ۱۰۴ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نفر مخالفت کرد.

طراحان خواستار رای‌گیری برای یک فوریت این طرح شدند که مجددا نمایندگان با ۹۱ رای موافق ۱۳۱ رای مخالف و دو رای ممتنع با یک فوریت آن مخالفت کردند.

سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از طراحان این فوریت توضیح داد که وجود جریان‌ها و شبکه‌های فساد در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی ناشی از آن است که از تولید تا مصرف‌کننده همه در یک مجموعه و ساختار تعریف شده‌اند که کنترل آن سخت است. امروز صنعت دچار مشکل است و فساد و رانت را می‌بینیم.

وی گفت: توجهی به صنعت نمی‌شود و از تجارت داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری و بازرگانی غافل هستیم حال این‌که در کشورهای توسعه یافته وزارت بازرگانی جداست. امروز در شرایط خاص و ویژه‌ای هستیم که لازم است این وزارتخانه تفکیک شود.

این طرح دارای هشت ماده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید