ورود «ساز» به پارک‌ها ممنوع شد!

    کد خبر :334640

ممنوعیت ورود ساز به پارک‌ها، نوازندگان یا هنرمندان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

«خواهشمند است از به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات (سگ و …) و برپایی چادر در سطح محوطه بوستان جداً خودداری فرمایید.» تابلویی حاوی این مضمون از سوی پلیس پارک‌ها تقریبا در همه‌ فضاهای سبز نصب شده است.

این تابلوها در حالی در برخی اماکن عمومی نصب شده‌اند که به نظر می‌رسد برای ورود ساز به این مکان‌ها برخوردهای چندان قانونی و مدونی هم نمی‌شود و در این زمینه به شکل سلیقه‌ای برخورد می‌شود.

اما نکته قابل توجه اینکه در بسیاری از جشن‌های مناسبتی که در پارک‌ها برگزار می‌شود، این دستور نادیده گرفته می‌شود و از هنرمندان این حوزه دعوت می‌شود تا چند قطعه‌ای را در پارک‌ها اجرا کنند.

در تازه ترین مورد در برخورد با استفاده از سازهای موسیقیایی در اماکن عمومی، اجازه ورود به هنرمندان سازنده سازهای سنتی و همچنین گروه‌های موسیقی اقوام در کنار چادرهای عشایری در بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی در مصلای تهران داده نشده است.

به این ترتیب بخش مهمی از صنایع دستی از این رویداد مهم فرهنگی حذف شد.

به‌رغم تمام نصب این تابلوها در برخی از مکان‌های عمومی، گروه‌های هنری بسیاری را در سطح شهر، متروها و حتی سفره‌خانه‌ها در حال نواختن ساز و اجرای موسیقی می‌بینیم، چرا تابلوی ممنوعیت ورود ساز به برخی از مکان‌ها همچنان وجود دارد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید