ناگفته‌های انتقال جهانبخش به برایتون و دلیل رد پیشنهاد لسترسیتی

  • آرشیو
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۵۱
    کد خبر :334170

مدیر برنامه علیرضا جهانبخش با بیان اینکه پیشنهاد مالی لسترسیتی از برایتون بهتر بود، به دلایل انتخاب جدید بازیکن تیم ملی پرداخت و گفت: کل باشگاه و شهر برایتون به علیرضا اعتقاد داشتند.

امیر هاشمی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره انتقال علیرضا جهانبخش به تیم برایتون انگلیس گفت: روند کار از جانب برایتون کاملا مشخص بود. آنها از سه سال پیش جهانبخش را می خواستند ولی علیرضا به تیم آلکمار رفت. همان موقع انتخاب جهانبخش تیم برایتون بود ولی زمانش نبود که به این تیم برود. برای پیشرفت، آلکمار بهتر بود.

وی افزود: در این مدت برایتون مرتب دنبال جهانبخش بود و از وضعیت و شرایطش سئوال می کردند تا اینکه این اواخر همه چیز جدی شد. ما دنبال بازارگرمی نبودیم و در سکوت کار را پیش بردیم. انتخاب برایتون، انتخاب قلبی علیرضا بود. انگلیس یکی از لیگ های باارزش و استاندارد از نظر کیفیت فنی و فیزیکی است.

مدیر برنامه علیرضا جهانبخش تاکید کرد: سعی کردیم تمرکزمان روی پیشنهادات انگلیس باشد. سه تیم به شدت خواهان جهانبخش بودند. در نهایت تیم های لستر و برایتون برای جذب علیرضا رقابت کردند و ما هم برایتون را انتخاب کردیم.

هاشمی مقدم در پاسخ به این سئوال که چرا جهانبخش تیم لسترسیتی را انتخاب نکرد و حتی از این بازیکن به عنوان جانشینی برای ریاض محرز یاد می شد، تصریح کرد: محرز بازیکن بسیار خوبی است ولی جایگزین شدن ذهنیت جهانبخش نبود. لستر دو سال پیش قهرمان لیگ انگلیس شد ولی این مسئله گارانتی نیست که یک تیم دوباره سال بعد صد درصد خوب بسته شود. لستر حتما تیم بزرگ و خوبی است ولی برایتون هم هدف و انگیزه دارد. برایتون باشگاه پرامکاناتی است و کادر فنی و اعضای باشگاه به جهانبخش اعتقاد داشتند. همین مسئله به جهانبخش اعتماد به نفس داد.

وی ادامه داد: با کنار هم قرار دادن این مسائل، انتخاب برایتون دشوار نبود. حتی پیشنهاد مالی لسترسیتی از برایتون هم بهتر بود ولی خوشبختانه مسائل مالی برای علیرضا ارجح نیست.

مدیر برنامه علیرضا جهانبخش با بیان اینکه کل باشگاه و شهر برایتون به جهانبخش اعتقاد داشتند، گفت: وقتی به تیمی بروید که همه شما را می شناسند و در واقع مثل یک ستاره به تیم جدید بروید، شرایط فرق می کند. تیم های انگلیسی یک خاصیت دارند و آن این است که اگر به عنوان یک بازیکن معمولی به آنجا بروید، احتمالا به مشکل می خورید ولی اگر به عنوان ستاره به این لیگ بروید، وضعیت متفاوت است.

هاشمی مقدم در پاسخ به این سئوال که چقدر امیدوار است جهانبخش در سالهای آینده به تیم های درجه یک اروپایی برود؟ اظهار کرد: امید داشتن کافی نیست. ما باید یک کار را انجام بدهیم. همه چیز بستگی به خود جهانبخش دارد. او از ۵ سال پیش که از داماش به تیم نایمخن آمد خودش را نشان داد و راهی آلکمار شد. او نیم فصل اول در آلکمار معمولی بود. سال دوم خوب شد و سال سوم عملکرد طلایی داشت. بدون شک جهانبخش همین روند را ادامه می دهد.

وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، خاطرنشان کرد: جهانبخش این فصل مقابل هفت، هشت تیم مطرح از جمله منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول، تاتنهام و اورتون قرار می گیرد و کیفیت فوتبالی اش بالاتر می رود. شک ندارم او بازهم بالاتر می رود و حتی می تواند کمتر از دو سال، خودش را ثابت کند و نشان بدهد موفقیتش اتفاقی نبوده است.

«یکی از ویژگی های لیگ انگلیس، بازی های فیزیکی و درگیرانه است. چه توصیه هایی به جهانبخش برای کنار آمدن با این ویژگی داشته اید؟» هاشمی مقدم در پاسخ به این سئوال، گفت: هر لیگ فرهنگ فوتبالی خاص خودش را دارد. در هلند طرز آماده سازی بازیکنان به یک شکل است و در آلمان یک سبک دیگر. در انگلیس هم به شکل لیگ این کشور بدنسازی، ریکاوری و تمرین می شود. لیگ انگلیس فیزیکی است و دوندگی در آن بالا است. تقریبا هر تیم بازیکنان ملی پوش زیادی دارد. بر اساس همین فرضیه، تیم ها و بازیکنان خودشان را آماده می کنند.

مدیر برنامه جهانبخش یادآور شد: یک بازیکن باید همیشه آمادگی اولیه را داشته باشد. مهم این است که در یک سطح از آمادگی باشد و بعد از آن با تمرین و بازی کردن، شرایط بهتر می شود. امکان ندارد اگر شما فوتبالیست خوبی نباشید به لیگ جزیره راه پیدا کنید.

هاشمی مقدم در پاسخ به این سئوال که مهمترین دغدغه جهانبخش در برایتون چه موضوعی است؟ خاطرنشان کرد: نمی توان اسمش را دغدغه گذاشت. علیرضا یک فصل طولانی و جام جهانی سنگینی را پشت سر گذاشته و مدتی هم استراحت کرده است. تنها موضوع این است که او خیلی سریع اول شرایط فیزیکی اش را به نفراتی که در این تیم هستند، برساند. جهانبخش باید طوری آماده شود که در اولین یا دومین بازی، تا حدی آمادگی مناسب داشته باشد. هرچند آمادگی او صد درصد نخواهد بود.

وی افزود: من بعد از اولین جلسه تمرینی با سرمربی جهانبخش صحبت کردم. او از وضعیت این بازیکن راضی و خوشحال بود و می گفت خوشحالم که جهانبخش اینجاست. او می گفت می توانیم سریع این بازیکن را در تیم جا بیاندازیم. من و خانواده ام هم کمک می کنیم که علیرضا اینجا دغدغه فکری نداشته باشد.

مدیر برنامه جهانبخش با بیان اینکه در انگلیس و شهر برایتون ایرانی های زیادی هستند، گفت: فوتبال انگلیس به طور کلی با کشورهای دیگر تفاوت می کند. بازیکنان باید آمادگی خود را حفظ کنند. تقریبا اکثر فوتبالیست هایی که در انگلیس شاغل هستند، هر کدام سلبریتی هستند. برای همین بازیکن باید در کارهایی که انجام می دهد و حتی استفاده از اتومبیلش احتیاط کند. حتی بهتر است که ندانند یک بازیکن کجا زندگی می کند.

هاشمی مقدم تصریح کرد: شناخت تماشاگران از بازیکنان فوتبال در انگلیس زیاد است و هواداران نیست به تیم ها و بازیکنانشان تعصب دارند. به هر حال به نظرم علیرضا صد درصد در برایتون جام می افتد چون انسانهای خوبی هم در برایتون حضور دارند.

امیر هاشمی مقدم که مدیر برنامه های مرتضی پورعلی گنجی هم هست، درباره وضعیت این بازیکن و احتمال حضورش در برایتون به خبرنگار مهر، گفت: در مورد مرتضی هیچ چیزی را تایید و تکذیب نمی کنم و نمی توانم صحبتی داشته باشم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا ترابوزان اسپور دست بردار پورعلی گنجی نیست؟ تاکید کرد: این باشگاه در روزهای اخیر خیلی با ما در تماس بوده است. پیشنهادی که ترابوزان داده است را تا به حال ندیده ام که به بازیکنی بدهند. آنها به شدت علاقه دارند مرتضی را جذب کنند ولی این بازیکن تصمیمی برای حضور در ترابوزان ندارد.

هاشمی مقدم تصریح کرد: ابراز علاقه ترابوزان به حدی بود که این بازیکن ترجیح داده است چند روزی در تهران نباشد که با او تماسی گرفته نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید