سخنرانی اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس بانک مرکزی

    کد خبر :334164

سخنرانی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی آغاز شد.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی گفت: در پنج سالی که ولی الله سیف سکان دار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود هماهنگی لازم با تیم اقتصادی دولت صورت گرفت و سیاست های خوبی در پیش گرفته شده که نتیجه آن شاخص های اصلی اقتصادی کشور در طول ۵ سال گذشته بوده است و عملکرد بسیار مثبتی را رقم زده است؛ این در حالی است که تورم، نرخ بیکاری، رشد سرمایه گذاری، رشد اقتصادی صادرات غیر نفتی و توجه به تنگناهای بخش خصوصی دستاوردهای آن بوده است که در ۵ سال اول دولت حسن روحانی روند مناسبی را سپری کرده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: عبدالناصر همتی نیز که به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شده فردی شایسته بوده و کارهای علمی شایسته ای را نیز در پرونده کاری خود به ثبت رسانده و در مدیریت بیمه مرکزی نیز سابقه اجرایی و توان علمی مناسبی را رقم زده است که امیدواریم بتوانیم شاهد دوران خوبی در بانک مرکزی برای ایشان باشیم. اما لازم است به برخی مسائل اقتصادی امروز نیز توجه داشت.

وی ادامه داد: شرایط امروز شرایط بسیار خطیری است به این معنا که محدودیت های زیادی پیش رو است و در وضعیت دشواری قرار داریم که این به معنای بن بست نیست؛ فرصت هایی پیش روی ما است که می توانیم از آن استفاده کنیم. این شرایط خطیر یک ویژگی اقتصادی دارد که باید مسئولان اقتصادی کشور آن را به خوبی تصویر کنند.

جهانگیری خواستار شناخت شرایط کنونی از سوی مسئولان اقتصادی کشور شد و گفت: آمریکا طراحی‌های خاصی در این زمینه صورت داده و نیز می‌خواهد نرخ فروش نفت ایران را به صفر برساند؛ ضمن اینکه در حوزه نقل و انتقالات پولی نیز تنگناهایی نیز می خواهد در مقابل اقتصاد ایران اعمال کند که ما باید در برابر آن تصمیماتی را لحاظ کنیم که اقتصاد کشور آسیب کمتری ببیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید