سیستم شارژ جدید اپل ، شارژ وایرلس محصولات اپل با یکدیگر را امکان‌پذیر می‌کند

  • آرشیو
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۲۰
    کد خبر :334099

مطابق با پتنتی که اخیرا از طریق USPTO منتشر شده است، سیستم شارژ جدید اپل امکان شارژ بی سیم محصولات این شرکت با یکدیگر و انتقال جریان میان آنها را فراهم می‌کند.

امروز پتنتی از اپل در USPTO منتشر شد که راهی جالب را برای شارژ کردن محصولات اپل نشان می‌دهد. این پتنت، شارژر وایرلسی را توصیف می‌کند که قادر به ارسال دوطرفه جریان است؛ بنابراین، یک مک بوک یا تبلت با داشتن این سیم‌پیچ بی سیم می‌تواند شارژ را به سمت یک آیفون X یا آیفون 8 ارسال کند.

ما می‌دانیم که در حال حاضر، چنین چیزی با هدف شارژ وایرلس در آیپد یا مک بوک های اپل وجود ندارد. هرچند اگر اپل این ایده را عملی کند، احتمالا روش جالبی برای جلوگیری از خاموش شدن آیفون خواهد بود.

یک حالت محتمل‌تر برای استفاده از این شیوه، قرار دادن چندین دستگاه بر روی یکدیگر برای شارژ کردن آنها است. برای نمونه، یکی از طرح‌ها مک بوکی را با چندین نقطه شارژ نشان می‌دهد که از آنها می‌توان برای انتقال قدرت بین مک بوک و دستگاه‌های دیگری مثل آیفون 8 پلاس یا اپل واچ استفاده کرد. در این صورت، دستگاه بسته به اینکه بالاتر یا پایین‌تر از وسایل دیگر قرار گرفته باشد، شارژ خواهد شد.

البته تا زمانی که چندین دستگاه روی مک بوک قرار گرفته است، احتمالا استفاده از آنها امکان‌پذیر نخواهد بود، ولی این ایده که شما به کمک یک مک بوک قادر به شارژ چندین گجت باشید، بسیار جذاب است. این ویژگی، به عنوان مثال، مواقعی که در هتل هستید و قصد شارژ چند دستگاه را دارید، کارآمد خواهد بود. با در نظر گرفتن تئوری مذکور احتمالا کاربران می‌توانند با قرار دادن اپل واچ روی صفحه نمایش آیفون، کمی آن را شارژ کنند. برای عملی شدن این حالت، اپل باید راهی را برای سوییچ سیم‌پیچ‌ها بین جریان‌های ورودی و خروجی، بدون داغ شدن بیش از حد پیدا کند.

اگرچه سیستم شارژ جدید اپل جذابیت‌های زیادی دارد، ولی پیاده‌سازی آن احتمالا چند سال طول خواهد کشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید