بانک شیر در یزد راه‌اندازی می‌شود

    کد خبر :334030

کارشناس مامایی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه تدوام شیردهی برای کودکان محروم از شیرمادر،‌گفت: در آینده‌ای نزدیک بانک شیر مادر در یزد راه‌اندازی می‌شود.

« فاطمه قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که راه‌اندازی بانک شیر مادر یکی از اقدامات در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است،‌ اظهار کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم باید نوزادانی سالم داشته باشیم و این امر مستلزم تغذیه سالم برای کودکان است که در راس آن شیر مادران قرار دارد .

وی با بیان این‌که‌ بعضی از نوزادان توان استفاده از شیر مادر خود را ندارند و متاسفانه از این موهبت الهی محروم می‌شوند، افزود: در آینده‌ای نزدیک با اقداماتی که در دستور کار داریم نوزادانی که به هر دلیلی امکان استفاده از شیرمادر را ندارند و نارس هستند از تغذیه با شیر مادر بهره‌مند می‌شوند .

کارشناس مامایی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه مدت نگهداری شیر مادر در هوای اتاق،‌ یخچال و یا فریزر را متفاوت دانست و بیان کرد:‌ زمان نگهداری شیر مادر در یخچال‌های صنعتی بانک شیر حداکثر تا شش ماه تعیین شده است.

قاسمی انجام آزمایشات لازم برای اطمینان از سلامت شیرمادر را یکی از ویژگی‌های بانک شیر عنوان کرد و گفت:‌ در آزمایش‌های انجام شده تمام مشکلات شیر اهدایی نظیر ناخالصی مشخص می‌شود.

وی با بیان این‌که محدودیتی برای اهدای شیر به بانک شیر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هر مادری که علاوه بر نیاز روزانه شیر کودک خود، شیر مازاد داشته باشد می‌تواند آن را به بانک شیر اهدا کند.

این کارشناس مامایی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از راه‌اندازی بانک شیر در یزد این استان جزو 10 استان برخوردار در حوزه بانک شیر کشور قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید