شناسایی ساختمان‌های ناایمن پرتردد و پرخطر منطقه 5

    کد خبر :333954

شهردار منطقه 5 گفت: شناسایی 1110 ساختمان ناایمن پرتردد و پر خطر سطح نواحی هفتگانه منطقه 5 انجام شد و برای رفع خطر آنها تمهیدات لازم صورت می‌گیرد.

محسن اسدی شهردارمنطقه 5 اعلام کرد که رعایت اصول ایمنی در ساختمان‌ها برای پیشگیری از بحران و حفظ جان و امنیت شهروندان اهمیت خاصی دارد، لذا با اقداماتی نظیر آموزش و ارتقای سطح فرهنگ ایمنی عموم و کاهش مخاطرات محیطی، شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع خطر موارد ناایمن ساختمانی پرخطر و پرتردد سطح منطقه اقدام شده است.

اسدی گفت: با توجه به پدیده فرونشست، فروچاله و وجود تأسیسات شهری مختلف در عمق زمین، پرونده صلاحیت ایمنی ساختمان‌ها و اماکن پر خطر درنواحی هفتگانه تشکیل شد.

وی افزود : تاکنون 1110 ساختمان بلند مرتبه و پرتردد با هدف بالا بردن ضریب ایمنی اماکن، شناسایی و برای 235 ساختمان، پرونده صلاحیت ایمنی تشکیل واخطار رفع خطر سه ماهه ابلاغ شد و بعد از تشکیل کمیته رفع خطر، برای 4 مورد از ساختمان های برج نگین رضا، پاساژ طلا، بوستان و برج مینا دستور قضایی صادر شده است.

اسدی به فاکتورهای ایمنی اولیه به سیستم فعال اعلان و اطفای حریق، درب حساس به دود و علائم راه های خروج و پله اضطراری اشاره کرد و گفت : 209 مورد ساختمان ناایمن در ناحیه 6 (محله آپادانا و بیمه) شناسایی و پرونده ایمنی ساختمانی برای آن ها تشکیل شد. همچنین شناسایی گودهای پر خطر رها شده و تشکیل پرونده ایمنی برای آن ها، در دستور کار قرار دارد . اخطار نهایی به بلوک های D1 و C2 از فاز سوم اکباتان نیز به منظور اصلاح ، تخریب موارد نا ایمن و رفع خطر با پیگیری اداره حقوقی از مرجع قضایی ابلاغ شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5 ، وی گفت: محلات کن، حصارک و مراد آباد از نظر بافت و ایمنی ساختمانی ، تاب آوری کمی دارد که شناسایی و اقدام رفع خطر آن ها در اولویت است.

به گزارش ایسنا، حسینیان دبیر ستاد بحران منطقه نیز به مانورهای انبار نفت شهران ، مجتمع آیریک سنتر ، برج نگین رضا ، مدارس پیام و عصمت با همکاری سازمان ژئو فیزیک دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: با هدف آمادگی در مواقع بحران، مانورهای هدفدار، متفاوت و خاص با سناریوهای جدید وعملیاتی پیش بینی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید