به هر آگهی فروش خودرو اعتماد نکنید

    کد خبر :333888

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: درج آگهی فروش خودرو دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست؛ چراکه گاهی این خودروهای وعده داده شده، وجود خارجی ندارند و این در واقع شگرد متقلبانه کلاهبرداران است.

پلیس،سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودروهای داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت ها از این شرایط سوء استفاده کرده و با تبلیغ های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود می کنند.

به گزارش پردیس خودرو، وی افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلامی از سوی شرکت های یاد شده، اقدام به ثبت نام خرید خودرو کرده و برخی اوقات یک سوم تا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش قسط پرداخت می کنند و انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه خودروهایی که از سوی این شرکت ها به مشتریان وعده فروش داده می شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران پس از دریافت پول های متقاضیان، معاملات پرسودی کرده و در زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام می کنند که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آنها می خواهند که پول خود را پس بگیرند.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیاردها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه ها، به تجارت عده ای سودجو تبدیل می شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شرکت های وارد کننده خودرو باید جهت انجام فعالیت های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند، اظهار داشت: شهروندان چنانچه تبلیغات شرکت های یاد شده را مشاهده و قصد خرید خودرو را دارند باید ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.

وی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مراقبت و هوشیاری در خصوص ترفندهای کلاهبرداران، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست؛ باید ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مبادی مربوطه مطمئن شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید