دلایل فدراسیون فوتبال برای محدود کردن اعزام داوران لیگ برتر

  • ورزشی
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۱۶
    کد خبر :333846

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: دستور العمل فدراسیون برای صرفه جویی در هزینه هاست و نمی توان آن را به معنی محدود شدن سفر هوایی داوران تعبیر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سیدرضا غیاثی درباره موضوع برنامه ریزی سفرهای داوران بیان کرد: از رسانه ها درخواست می کنم این دستورالعمل را به معنی محدودیت برای داوران لیگ برتری تفسیر نکنند چرا که رئیس فدراسیون فوتبال تنها از کمیته داوران خواسته در بحث چیدمان داوری ها به ویژه در لیگ های پایین تر از لیگ برتر فوتبال، در حد امکان محل اقامت داوران به شهر محل برگزاری مسابقه را در نظر بگیرند تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

وی در ادامه بیان کرد: طبق همین روال وظیفه داریم تا جایی که می توانیم برای قضاوت یک دیدار از داورانی استفاده کنیم که محل زندگی آنها به شهر محل برگزاری بازی ها نزدیک باشد تا دیگر برای اعزام داوران به نقاط دور مجبور نشویم ۲ بلیت رفت و برگشت هواپیما هزینه کنیم. متاسفانه برخی به انشاء بخشنامه توجه نکرده اند. مطمئنا اگر قضاوت یک بازی نیاز به انتخاب داوری از استان غیر همجوار داشته باشد، قطعا او را با هواپیما به محل برگزاری دیدار می فرستیم.

سخنگوی کمیته داوران تصریح کرد: لذا بحث محدودیت مطرح نیست و امکان دارد داور استان همجوار بتواند بدون هیچ مشکلی بازی را قضاوت کند. ضمن اینکه این دستورالعمل برای تمام نمایندگان اعزامی فدراسیون فوتبال مانند ناظران و مسئولان به شهرستان ها است و تنها به داوران محدود نمی شود. رئیس فدراسیون فوتبال همواره نشان داده است توجه ویژه ای به داوری کشورمان دارد و این امر را در بحث کلاس های آموزشی و افزایش دستمزد داوران نشان داده است.

غیاثی در پایان درباره عملکرد داوران هفته اول لیگ برتر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دوره توجیهی و دانش افزایی داوران لیگ دسته اول در لاهیجان در حال برگزاری است، بزودی گروه آنالیز کمیته داوران فیلم و گزارش ناظران را بررسی کرده و عملکرد آنها از طریق سایت رسمی فدراسیون اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید