نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با سفرای ۲۰ کشور جهان در بهارستان

  • سیاسی
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷
    کد خبر :333800

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این هفته طی سه روز متوالی میزبان سفرای ۲۰ کشور از نقاط مختلف جهان خواهند بود.

به گزارش مهر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا یکشنبه هفتم مردادماه در نشست مشترک با سفرای برخی کشورهای دارای روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران، وضعیت روابط دوجانبه و توسعه مناسبات منطقه ای و بین المللی را بررسی می کنند؛ این کشورها عبارتند از «ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، سوریه، ونزوئلا و کوبا».

این نشست در عصر روز دوشنبه نیز با حضور سفرای کشورهای «نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس» در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در نهایت، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه‌شنبه میزبان سفرای «عراق، پاکستان و افغانستان» خواهند بود.

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از برگزاری این نشست‌ها را بررسی روند مناسبات جمهوری اسلامی ایران با این کشورها، توسعه دیپلماسی پارلمانی و ارزیابی آینده روابط اقتصادی با این کشورها اعلام کرد.

به گفته نقوی حسینی، اعضای این کمیسیون این هفته همچنین در نشست مشترک با دو کمیسیون حقوقی و قضایی و اقتصادی مجلس، موضوع امنیت تولید و سرمایه‌گذاری داخلی به ویژه در حوزه «پوشاک» را به عنوان بخش مولد اقتصاد کشور بررسی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید