گلکسی نوت 9 احتمالا بدون دکس داک قادر به ارائه تجربه دسکتاپ خواهد بود

    کد خبر :333658

براساس گزارشی تازه، گلکسی نوت ۹ برخلاف پرچمداران پیشین سامسونگ، تجربه‌ی کامل دسکتاپ را بدون نیاز به ابزار جانبی دکس داک در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد پرچمدار بعدی سری نوت سامسونگ علاوه‌بر ویژگی‌های جذابی که تاکنون گزارش شده است، از قابلیت تازه‌ی دیگری نیز بهره‌مند خواهد بود. براساس گزارش وب‌سایت WinFuture، گلکسی نوت ۹ برای ارائه‌ی تجربه‌ی دسکتاپ‌ نیازی به دکس داک (DeX Dock) سامسونگ نخواهد داشت و در عوض تنها با یک تبدیل یا کابل USB-C مجهز به دیسپلی‌پورت، محتوای گوشی را در حالت دسکتاپ نمایش خواهد داد.

تجربه‌ی کامل دسکتاپ که هم‌اکنون از طریق ابزار جانبی دکس داک در اختیار کاربران قرار دارد، در Galaxy Note 9 با یک کابل تایپ سی و بدون نیاز به صفحه‌کلید یا ماوس خارجی قابل دسترسی خواهد بود. اندروید اوریو در حال حاضر استفاده از نمایشگر گوشی را به‌عنوان ترک‌پد امکان‌پذیر کرده است. بنا به گزارش‌ها، Samsung قصد دارد در پرچمدار بعدی‌اش بازپخش ویدئوها را در صفحه‌ی بزرگ‌تر برای کاربران راحت‌تر کند. البته این مسئله، قابلیت تازه‌ای در دنیای گوشی‌های هوشمند به‌حساب نمی‌آید. فناوری استاندارد MHL از مدت‌ها پیش به کاربران گوشی‌های هوشمند امکان می‌داد تا از طریق درگاه USB گوشی به نمایشگرهای خارجی متصل شوند و اکنون رابط USB-C علاوه‌بر شارژ دستگاه و فراهم کردن امکان انتقال سریع داده، می‌تواند محتوای تصویری را نیز روی نمایشگرها نمایش دهد و نقش درگاهی همه‌کاره را برای کاربران ایفا کند.

گلکسی نوت ۹ به‌لطف رابط دسکتاپ، یک قدم از گوشی‌های هوشمند معمولی که از طریق درگاه USB-C به نمایشگرهای خارجی متصل می‌شوند، فراتر خواهد رفت. این گوشی همچنین وابستگی به دکس داک سامسونگ را از میان خواهد برداشت. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا پشتیبانی از محیط دکس بدون دکس داک در اختیار پرچمداران فعلی سامسونگ نیز قرار خواهد گرفت یا نه. البته شایان ذکر است که در صحت گزارش حال حاضر نیز باید تردید کرد و فعلا نمی‌توان از بی‌نیازی نوت ۹ به دکس داک کاملا مطمئن بود.

وب‌سایت WinFuture همچنین ادعا می‌کند که سامسونگ پیش‌فروش گلکسی نوت ۹ را اندکی پس از معرفی گوشی آغاز خواهد کرد و در ۲۴ آگوست (دوم شهریور) آن را به دست مشتریان خواهد رساند. این ادعا با گزارش‌های پیشین مبنی بر آغاز فروش نوت ۹ در ۲۴ آگوست مطابقت دارد. با این حال، هنوز هیچ صحبتی از زمان فروش جهانی گوشی به میان نیامده است.

خوشبختانه، سامسونگ هم‌اکنون تقریبا برخی از ویژگی‌های جالب‌توجه گلکسی نوت ۹ را تایید کرده است. این شرکت روز پنج‌شنبه فاش کرد که پرچمدار بعدی‌اش مجهز به باتری قدرتمندی خواهد بود، ظرفیت ذخیره‌سازی مدل پایه‌ی گوشی به ۱۲۸ گیگابایت ارتقا یافته است و شاهد پردازشی سریع‌تر از همیشه در این دستگاه خواهیم بود. علاوه‌بر این، احتمال می‌رود که به‌لطف تجهیز قلم اس پن به بلوتوث و با انتشار نسخه‌ی اندروید بازی محبوب چندنفره‌ی Fortnite همزمان با رونمایی از نوت ۹، شاهد تمرکز بالایی بر گیمینگ در این گوشی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید