ششمین دوره تخصصی کشت بافت گیاهی برگزار می شود

    کد خبر :333625

ششمین دوره آموزشی تخصصی کشت بافت توسط پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، ۱۸ تا ۲۰ مردادماه ۹۷ در تهران برگزار می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، این کارگاه آموزشی مربوط به کشت بافت گیاهان زراعی، باغی و زینتی می شود که در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک برگزار خواهد شد.

مصطفی برغمدی، نماینده کارگروه زیست فناوری کشاورزی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در این دوره اظهار داشت: در این دوره کوتاه مدت آموزشی و تخصصی، که برای عموم دانشجویان و علاقه مندان به انجام پروژه های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه ریزی شده است، تکنیک های معمول آزمایشگاه کشت بافت، آموزش داده می شود.

وی گفت: این تکنیک ها شامل آماده سازی محیط کشت های پایه، آماده سازی هورمون ها و آنتی بیوتیک ها، سترون سازی بذر و بافت، نحوه جدا سازی ریزنمونه، انتقال ریزنمونه به محیط کشت و نحوه سازگاری گیاهان با شرایط محیطی و … می شود که به صورت عملی و نظری به علاقه مندان آموزش داده می شود.

برغمدی تاکید کرد: و در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر از سوی کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به زبان انگلیسی اعطا می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید