مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا :روسیه تمایل و توان مقابله با تصمیمات ایران را ندارد

    کد خبر :333607

یک مقام اطلاعاتی آمریکا بامداد جمعه گفت روسیه از تمایل و توان لازم برای مقابله با تصمیم‌های ایران برخوردار نیست.
به گزارش نامه نیوز، «دنی کوتس»، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا بامداد جمعه گفت روسیه از تمایل و توان لازم برای اثرگذاری بر تصمیم‌های ایران برخوردار نیست.

کوتس گفت: «ما ارزیابی کرده‌ایم که بعید است روسیه از تمایل یا توان لازم برای مقابله کامل با تصمیم‌های ایران و اثرگذاری بر آنها برخوردار باشد. ارزیابی ما این نیست که آنها اشتیاقی برای انجام این کار دارند.»

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده بود مبنی بر اینکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است در نشست خود در شهر «هلسینکی» با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از او بخواهد به خروج ایران از سوریه کمک کند.

بسیاری از تحلیلگران در آمریکا پیش‌بینی کرده بودند در صورتی که چنین درخواستی از طرف رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شود رئیس‌جمهور روسیه با آن مخالفت خواهد کرد.

«دنی کوتس» که در همایش امنیتی آسپن حضور داشت به سوالی درباره اینکه آیا خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و تصمیم برای احیای تحریم‌ها بر رفتارهای منطقه‌ای ایران تأثیرگذار بوده یا خیر، متفاوت با سخنان ترامپ در روزهای گذشته پاسخ داد.

ترامپ در هفته‌های گذشته مدعی شده تصمیم او در 18 اردیبهشت برای خارج کردن آمریکا از برجام باعث تغییر رفتارهای ایران در منطقه شده است.

دنی کوتس بامداد جمعه، در همین باره گفت: «[خروج از برجام و تصمیم به احیای تحریم‌ها] تأثیر عمده‌ای [بر رفتارهای ایران در منطقه] نداشته و ما کماکان شاهد تلاش‌های مخرب ایرانی‌ها هستیم.»

کوتس در ادامه ادعاهای خود گفت: «آنها بازیگرانی بد هستند و هنوز هم همان‌طور هستند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید