قصاص، پایان قدرت‌نمایی در محله

  • حوادث
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
    کد خبر :333573

مرد شرور که درجریان نزاع خیابانی مرتکب قتل شده بود از سوی قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از 18 بهمن سال 94، به‌دنبال درگیری خونین دو شرور در منطقه فلاح شروع شد.با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی به نام ابراهیم (35ساله) بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه چپ سینه‌اش فوت کرده است.

با حضو کارآگاهان اداره دهم در محل وقوع جنایت، از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کارآگاهان دریافتند که جوانی به علت جراحت‌های شدید به بیمارستانی در همان نزدیکی محل جنایت مراجعه کرده و تحت اقدامات درمانی قرار گرفته است.با توجه به احتمال ارتباط این دو حادثه با یکدیگر، بلافاصله کارآگاهان به بیمارستان مراجعه کردند و تحقیقات از رضا (26 ساله) در دستور کار قرار گرفت.رضا در اظهارات اولیه عنوان داشت که مقتول را می‌شناسد و حتی با او درگیری نیز داشته اما قتل کار او نیست.

در ادامه تحقیقات دستور بازداشت رضا از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهم در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.همزمان، کارآگاهان با بررسی سوابق رضا اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمین سابقه‌دار و اراذل و اوباش منطقه فلاح است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف نزاع و درگیری، ایجاد مزاحمت برای بانوان و قدرت‌نمایی با سلاح سرد دستگیر و روانه زندان شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و گذشت نزدیک به دو ماه از این جنایت، رضا که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت و قتل ابراهیم اعتراف کرد.وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: من و ابراهیم بر سر قدرتنمایی در محله همیشه با هم درگیری داشتیم و همین موضوع باعث ایجاد دشمنی و کینه بین ما شده بود.چند روز پیش از جنایت، از طریق بچه‌های محل اطلاع پیدا کردم که یک خودرو را در محل تخریب کرده‌اند و برادر کوچکتر مقتول شایعه کرده بود که کار من بوده است.

به همین علت شب قبل از جنایت به سراغش در یک رستوران رفته و او را مورد ضرب و جرح قرار دادم.روز بعد هم ابراهیم به سراغم آمد تا انتقام برادرش را از من بگیرد. سر همین موضوع درگیر شدیم و او را زدم. مقتول با چاقو ضربه‌ای به دو پایم زد؛ من هم ضربه‌ای به سمت وی پرتاب کردم که چاقو داخل سینه‌اش فرو رفت و روی زمین افتاد.با اعتراف متهم صبح دیروز وی در شعبه هشتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی توکلی وبا حضور یک مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.

روزنامه ایران:در آغاز جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند آنگاه متهم در اظهاراتش گفت: من ناخواسته مرتکب قتل شدم نمی‌خواستم او را بکشم باهم درگیر شدیم واین اتفاق افتاد. این متهم پس از محاکمه با حکم قضات عالی‌رتبه به قصاص محکوم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید