بالا نگه داشتن ارزش پول ملی مسئله ناموسی نیست

    کد خبر :33355

آقا میری گفت: کاهش ارزش پول کشور یک دعوای ناموسی نیست که برخی آقایان بر سر آن دعوا می کنند که نباید چنین بشود پول ما زمانی افتخار دارد که همراه با رشد اقتصادی باشد و در کشور رونق و اشتغال وجودداشت باشد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اولویت های دولت دوازدهم اظهار داشت: بعد از واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی، مبارزه با قاچاق مهم‌ترین کار دولت دوازدهم است .

رضی آقا میری ادامه داد: مطابق گفته مسئولان قسمت اعظمی از قاچاق، مستقیم از گمرک می‌آید خارج کردن کالا از مبادی رسمی کشور را مردم عادی نمی‌توانند انجام دهند، پس کار افراد خاص است و باید اراده‌ای  قوی‌ باشد تا با این پدیده مبارزه کنند .

وی ادامه داد: نگاه دولت باید در خصوص ارز تغییر کند. امروز تمام کشورهای جهان به چین که دومین قدرت اقتصادی جهان است التماس می کنند که ارزش پول خود را (یوان) را بالا ببرد اما سیاست مداران این کشور به دلیل حمایت از صادرات حاضر نیستند که این کار را انجام دهند .

وی ادامه داد: کاهش ارزش پول کشور یک مسئله ناموسی نیست که برخی آقایان بر سر آن دعوا می کنند که نباید چنین بشود. پول ما زمانی افتخار دارد که همراه بارشد اقتصادی باشد و در کشور رونق و اشتغال وجود داشته باشد. ما باید برای این کار از کشورهای پیشرفته الگوبرداری کنیم. زیرا دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم.

آقا میری تصریح کرد: ناهماهنگی بین وزرا کاملا مشهود است و امیدواریم در کابینه آینده این مشکل حل شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: به نظر من این ناهماهنگی نتیجه ائتلافی بودن دولت است به طور مثال در خصوص نرخ ارز، نوبخت و رییس جمهور مخالف واقعی شدن قیمت دلار هستند در حالی که طیب‌نیا و نهاوندیان اعتقاد دارند که قیمت ارز باید واقعی شود .

آقا میری در پایان تصریح کرد: نظر بخش خصوصی کشور نیز این است که بگذارید بازار خودش نرخ ارز را تعیین کند. آن زمان که دلار روند صعودی به خود گرفته بود نباید جلوی آن گرفته می‌شد. قیمت واقعی ارز 4200 تومان است و باید برای تقویت اقتصاد کشور با این قیمت کنار بیاییم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید