معاون وزیر نیرو: مصرف برق کشور در سه هفته گذشته، به بالای پیک مصرف رسیده

    کد خبر :333403

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و امور اقتصادی گفت: مصرف برق کشور در سه هفته‌ی گذشته بالای پیک مصرف و در محدوده ۵۶ هزار تا ۵۷ هزار مگاوات است.

به گزارش ایسنا، محسن بختیار در سفر به بندرعباس و دیدار با استاندار و مدیران آب و برق هرمزگان گفت: مصرف کشور سال گذشته فقط دو تا سه روز بیش از پیک ۵۵ هزار مگاواتی بود و امسال مصرف برق در کشور پنج درصد افزایش‌یافته است.

وی پیش‌بینی کرد شرایط اوج مصرف برق با توجه به وضع هوا تا دو هفته دیگر ادامه داشته باشد و افزود: با پیگیری‌های رئیس‌جمهور بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در دستگاه‌های دولتی 2000 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی منجر شد.

معاون وزیر نیرو از مردم کشورمان به‌ویژه مردم هرمزگان خواست با صرفه‌جویی در مصرف برق به عبور از این شرایط کمک کنند، در خصوص سد سرنی در شهرستان میناب تصریح کرد: ساخت این سد از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و خط انتقال آب این سد به تصفیه‌خانه به طول ۳۸ کیلومتری نیز به پایان رسیده است.

بختیار با اشاره به اینکه اعتبار ساخت این سد از بانک توسعه اسلامی تأمین‌شده است و امسال در صورت بارندگی آب‌گیری می‌شود، اضافه کرد: مرحله نخست آب‌شیرین‌کن بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب نیز در این ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین استاندار هرمزگان نیز در این دیدار خواستار توجه وزارت نیرو برای تأمین آب و برق شد و افزود: تاکنون مشکل حادی در زمینه کمبود آب و برق در استان وجود ندارد.

فریدون همتی اضافه کرد: منابع تأمین آب استان در بلندمدت باید از آب‌شیرین‌کن‌ها باشد تا بتوان از آب سدها و بارندگی‌ها برای کشاورزی استفاده کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز در این نشست گفت: بیشترین کمبود در شهرستان‌های بستک و بشاگرد است.

امین قصمی با اشاره به اینکه بارندگی امسال هرمزگان ۸۰ درصد کاهش‌یافته است، اظهار کرد: آب‌شیرین‌کن ده هزار مترمکعبی در بندر چارک برای شهرستان بستک و طرح انتقال آب از سد جگین به بشاگرد در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان نیز تصریح کرد: مشکل آب روستاهای شهرستان بندرلنگه و جزیره قشم با نصب آب‌شیرین‌کن‌ها و استفاده از خط محرم تقریباً حل‌ شده و برای دیگر روستاهای استان نیز ۱۵ سایت آب‌شیرین‌کن در دست‌ساخت است.

عبدالحمید حمزه پور خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته برای تأمین آب روستاهای استان بیش از ۴۰ حلقه چاه کف شکنی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید