صنعت فرش ایران با تهدید مرگ مواجه است

    کد خبر :333369

سی ان ان با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها از چهارم نوامبر نوشت: بار دیگر همه موفقیت‌هایی که در اثر برداشته شدن تحریم‌ها بعد از برجام ایجاد شده بود، ناپدید خواهد شد.

به گزارش «سی ان ان»، صنعت فرش ایران که صدها هزار نفر را مشغول به کار کرده و صدها میلیون دلار به واسطه صادرات سودآور است، به واسطه تصمیم رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، با تهدید مرگ مواجه است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایلنا، «سی ان ان» با «رضا ذولانواری» یکی از تجار فرش ایران در شیراز گفت‌وگو کرده و نوشت: ۵۰ درصد از بافندگان باید به دنبال راه دیگری برای گذران زندگی‌شان باشند.

به گفته این تاجر ایرانی، همه کسانی که در حوزه‌های هنری و خلاقیت کار می‌کنند، دچار ناامیدی و عدم اعتماد به نفس شده‌اند؛ آنها نگران زندگی‌شان هستند.

این رسانه آمریکایی به نتیجه سیاست آمریکا بر اقتصاد ایران اشاره کرد و نوشت: «صنایع فرش ایران بسیار مهم است. به طور تاریخی این صنایع بسیار قدرتمند بوده و سطح بالایی از اشتغال‌زایی محلی را در پی داشته است. با برداشته شدن تحریم‌ها بعد از توافق هسته‌ای، صنایع فرش ایران رشد سریعی را تجربه کرد. بین ماه مارس ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ ، ۳۳۶ میلیون دلار فرش صادر شده است. ایالات متحده یکی از مقاصد فرش‌های ایرانی است.

این رسانه با اشاره به دوران تحریم‌ها علیه ایران در زمان اوباما نوشت: در آن زمان برخی تجار برای دور زدن تحریم‌ها تصمیم به بازگشایی مراکزی برای فروش فرش ابریشم در هندوستان گرفتند. به گفته تجار، با لغو تحریم‌ها زمان خوبی فرارسیده بود. آنها فرش‌های بزرگتری تولید می‌کردند و آمریکایی‌ها را برای نمایش فرش‌هایشان به ایران دعوت می‌کردند.

این رسانه آمریکایی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها از چهارم نوامبر نوشت: بار دیگر همه این موفقیت‌ها ناپدید خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید