بورس بین‌الملل در مناطق آزاد ایجاد می‌شود

    کد خبر :332990

در همایش ملی رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در حضور ۲۰۰سرمایه گذار از ۱۵۰طرح تدوین شده رونمایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سلیمانی رییس سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست فرصت های سرمایه گذاری ماکو از امضای چندین تفاهم نامه با شرکت‌های هلندی، چینی و ترکیه ای خبر داد و گفت:تلاش می‌کنیم این منطقه را به شریان های اصلی جاده ای و ریلی جهان متصل کنیم.

سلیمانی ادامه داد:ما در این منطقه دشت های وسیع و حدود ۶۰میلیون لیتر آب داریم ، اما برنامه دقیقی برای کشت صنعتی نداریم.

وی همچنین با بیان اینکه ۳طرح ملی برای خانواده های روستایی در حوزه پوشاک،توسعه شبکه طلا و جواهرات و کشت گلخانه ای تدوین شده است خاطرنشان کرد:در بخش پوشاک با تخصیص ۱۵میلیارد تسهیلات امیدواریم بتوانیم ۵۰۰هزار شغل ایجاد کنیم.

رییس منطقه آزاد ماکو ادامه داد: قصد داریم طی ۳سال با تولید پنل های خورشیدی ضمن تامین برق خانه های مناطق،درآمد ماهیانه ۷۰۰هزار تومانی را هم برای افراد ایجاد کنیم.

صدا و سیما نمیتواند مدعی حمایت از سرمایه‌گذار باشد

مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این همایش با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای کشور یک موضوع استراتژیک است افزود:ما به عنوان یک کشور که در مسیر توسعه قرار داریم باید شرایط مناسب را برای حضور مستمر سرمایه گذار فراهم کنیم.

وی ادامه داد:صدا و سیما به عنوان یک عنصر تبلیغاتی مهم در کشور نمیتواند مدعی حمایت از سرمایه و سرمایه گذار باشد.ما امروزه نمیتوانیم به کسی که از موسسات وام گرفته و ضرر کرده بگوییم چرا وام گرفته است؟ زیرا مشکل اساسی با وجود خطاهای این موسسات، تبلیغات و اطلاع رسانی ضعیف ماست.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود:ما نتوانسته‌ایم ویژگی های مثبت مناطق آزاد را به سرمایه گذاران معرفی کرده و علاوه بر آن از قوانین تعریف شده برای این مناطق هم حمایت کنیم تا اطمینان لازم به سرمایه گذار داده شود.

بانک تصریح کرد:هزینه لازم برای تمامی زیرساخت‌های این مناطق از منابع داخلی خود آنها تامین شده است و ما هیچ بودجه ای از دولت دریافت نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد:در مناطق آزاد کشور با تشکیل ۱۴۰۰واحد صنفی ۲۸۰هزار شغل ایجاد شده است.

بانک همچنین گفت:این خبر خوش را به مردم میدهم که از هفته آینده ثبت سفارش ها با توجه مقتضیات مناطق آزاد انجام خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل بورس بین المللی در مناطق آزاد خبر داد و گفت:این بورس پنجم کشور خواهد بود که سرمایه گذاران آن به طور مشترک ایرانی و خارجی خواهند بود و ناظران بین المللی هم در آن حضور خواهند داشت.

وابستگی تولید به نظام پولی و بانکی اتفاق خوبی نیست

رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه ما به 180 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم که این رقم در حوزه صنعت 20 میلیارد دلار است افزود:توانستیم در دولت یازدهم و دوازدهم هشت میلیارد دلار را جذب کنیم که۶میلیارد دلار آن پس از برجام صورت گرفت.

او ادامه داد:مطابق برنامه ششم توسعه رشد تولید ناخالص داخلی کشور در سال باید ۶ درصد باشد که این رقم در حوزه صنعت ۹درصد تعیین شده است و این بدان معناست که باید در سال یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

رحمانی همچنین با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری تابعی از امنیت است و باید این امنیت را فراهم کنیم افزود:این امر که 88 درصد تولید متکی به بازار پولی و بانکی باشد و سهم بازار سرمایه 11 درصد، نشانه خوبی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید