تعداد کاربران گوگل درایو در این هفته به یک میلیارد می‌رسد

    کد خبر :332955

در این هفته، تعداد کاربران سرویس گوگل‌درایو به مرز یک میلیارد می‌رسد. تاکنون شمار کاربران ۷ محصول گوگل، از مرز یک میلیارد گذشته است.

گوگل تمایل زیادی دارد که خود را با ۷ محصول با بیش از یک میلیارد کاربر معرفی کند. این محصولات شامل سرویس جستجوی پیشرفته، جی‌میل، کروم، گوگل‌مپ، یوتیوب، اندروید و فروشگاه گوگل‌پلی است. در حال حاضر، اندروید نیز بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد و در آخر هفته‌ی جاری می‌توان هشتمین سرویس گوگل را نیز به لیست قبلی اضافه کرد؛ این سرویس گوگل درایو، سرویس آنلاین ذخیره‌سازی فایل است که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود.

کمپانی گوگل این خبر را در کنفرانس Google Cloud Next در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد. اگرچه به هر طریقی از گفتن اینکه شمار کاربران سرویس درایو به یک میلیارد نفر رسیده یا اینکه چه زمانی دقیقا به این مهم دست پیدا می‌کند، امتناع می‌کرد؛ اما هنوز یک یا دو روز دیگر برای انتشار این خبر از جانب گوگل باقی مانده است.

در واقع، از آخرین باری که درباره‌ی وضعیت‌های به‌روزرسانی‌شده‌ی گوگل درایو اخباری دریافت کرده‌ایم، مدتی می‌گذرد. در کنفرانس خبری Google I/O سال گذشته در ماه می، این کمپانی اعلام کرد که درایو تاکنون ۲ تریلیون فایل ذخیره کرده است و این سرویس، بالای ۸۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. گوگل در کنفرانس Google I/O سال جاری، از ارقام آماری به‌روزرسانی‌شده‌ی این سرویس هیچ سخنی به میان نیاورده و به‌نظر می‌رسد که این کمپانی در انتظار عبور شمار کاربران از مرز یک میلیارد کاربر است.

طی سال گذشته، همانطور که گوگل خصیصه‌هایی مبتنی بر یادگیری ماشین برای عموم کاربران‌اش ارائه کرد، تعدادی مشخصه‌ی متمرکز بر کسب‌وکار را نیز مانند Team Drives و Drive File Stream برای سرویس درایو خود عرضه کرد. این کمپانی همچنین در تابستان سال گذشته ابزار Backup and Sync را برای مک و ویندوز عرضه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید