۷ میلیون تن کالا ذخیره‌ کرده‌ایم

    کد خبر :332954

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت با بیان این که تحریم های آمریکا که گفته شده از ۱۵ مرداد اعمال می شود از همین حالا عملیاتی شده است افزود:​ هفت میلیون تن کالا ذخیره کرده ایم و دغدغه ایی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، محمد رضا کلامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: دولت برای حمایت از مصرف کننده در بازار وجود دارد، اما در سال‌های گذشته در پی کوچک شدن دولت بازار رقابتی ایجاد شده است.

وی افزود: با آغاز تحریم‌ها از ابتدای اردیبهشت این بازار‌ها بهم ریخت.

کلامی گفت: رئیس جمهور آمریکا گفته است 15 مرداد تحریم‌ها را اعمال می‌کند، اما این تحریم‌ها را عملیاتی کرده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت افزود:​ هفت میلیون تن کالا ذخیره کرده ایم و دغدغه ایی در این زمینه وجود ندارد و کسری نیاز بازار را نیز با واردات تامین میکنیم.

وی گفت: روزانه 150 تن گوشت قرمز تامین و در میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب توزیع می‌شود.

کلامی افزود: اکنون ران گوسفندی بسته بندی را 44 هزار و شقه را نیز حدود 34 هزار تومان عرضه می‌کنیم که در مقایسه با سال گذشته قیمت آن افزایش نیافته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: به دلیل بالا بودن کیفیت گوشت قرمز کشور، همسایگان که خواستار گوشت قرمز ایران هستند آن را به صورت رسمی و یا غیر قانونی خریداری می‌کنند.

وی افزود: با افزایش قیمت ارز صادرات و قاچاق گوشت قرمز کشور نیز افزایش یافت، اما اردیبهشت صادرات گوشت قرمز را برای تامین مصرف داخلی ممنوع و از قاچاق جلوگیری کردیم.

کلامی با بیان اینکه آماری از قاچاق گوشت قرمز در کشور نداریم گفت: با کنترل قاچاق و صادرات قیمت هر کیلو گوسفند زنده از 24 هزار تومان به 21 هزار تومان کاهش یافته است.

این مسئول وزارت صنعت افزود: میزان کشت دانه روغنی سویا از صد هزار تن به 500 هزار تن افزایش یافته است، اما به دلیل آب بر بودن این محصول ممکن است واردات آن به صرفه‌تر باشد.

وی گفت: 87 درصد سویا تبدیل به کنجاله می‌شود و برنامه‌ای برای تولید 2/5 میلیون تن سویا در کشور داریم.

کلامی افزود: بیش از 10 میلیارد دلار بر‌ای تامین کالا‌های اساسی در اختیار وزارت جهاد و کشاورزی قرار گرفته است و در حال کم کردن واسطه‌ها برای کاهش قیمت‌ها هستیم .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید