دیه قربانیان حادثه سنندج پرداخت می‌شود

    کد خبر :332702

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از پرداخت دیه جانباختگان حادثه ترمینال سنندج در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حسین خوش اقبال روز پنج شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که با دستور کار حذف نقاط حادثه خیز استان برگزار شد، اظهار کرد: بیمه در بحث حادثه اتوبوس مسافربری سنندج ورود پیدا کرده است و دیه جانباختگان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم که در هفته آینده دیه جانباختگان این حادثه را پرداخت کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان هم در ادامه این جلسه، با اشاره به مصوبات جلسه پیشین این شورا، اظهار کرد: با توجه به اعلام پلیس راه، مبنی بر وقوع بیشترین تصادفات در مسیر سنندج -کامیاران و گردنه مروارید به طول پنج کیلومتر، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت راه‌ها و اداره راهداری موظف هستند مسیر ایمن سازی را ظرف مدت 20 روز انجام دهند.

رضا اعظمی، با اشاره به دستور کار جلسه که پیگیری رفع نقاط حادثه خیز استان بود، افزود: آموزش همگانی در مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رانندگان در ارتقای فرهنگ رانندگی بسیار موثر است که باید صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به مصوبات جلسه گذشته تصریح کرد: مقرر شد که کارگروهی برای ارائه راهکارهای کاهش تصادفات در 62 نقطه حادثه خیز استان تشکیل و اقدامات لازم انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: رفع تعارض و تعیین متولی تعمیر و نگهداری کمربندی بهشت محمدی، علی رغم وجود مصوبه شورای ترافیک هنوز صورت نگرفته است که لازم است شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این مسئله را تعیین تکلیف کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان هم در ادامه با اشاره به احداث کریدور کرمانشاه – میاندوآب و قرار گرفتن 320 کیلومتر از آن در استان کردستان، گفت: در شهرهای سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران که این پروژه در حال اجراست علاوه بر احداث جاده بین شهری، احداث کنارگذرها هم تصویب شده است.

امیر ملکی با اشاره به اینکه کنارگذر سقز از پیشرفت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: کنارگذر شهر سنندج از سال 86 مصوب شده که در سال‌های گذشته کاری صورت نگرفته است؛ متاسفانه طی دو مرحله فراخوان سرمایه گذاری در سال 96، سرمایه گذران تمایلی به سرمایه‌گذاری در این پروژه به دلیل تبدیل شدن پروژه از وضعیت بزرگراهی به آزادراهی نداشتند.

به گزارش ایسنا:وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از وزیر راه تقاضا کردیم که این پروژه را به وضعیت بزرگراهی تغییر دهند تا اولویت بر روی کنارگذر شهر سنندج اعمال شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید