فولکس واگن، مجبور به اجاره پارکینگ برای خودروهای آلاینده شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷
    کد خبر :332467

استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت جدید اروپا به زودی اجرایی خواهد شد. این موضوع، فولکس واگن را به اجاره پارکینگ برای نگهداری خودروهای تولیدی خود، مجبور کرده است.

شرکت فولکس‌واگن برای نگهداری خودروهای تازه تولید شده خود، مجبور به اجاره پارکینگ‌های چندطبقه شده است؛ زیرا نمی‌تواند آن‌ها را تحت قوانین جدید انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت اروپا (WLTP) به فروش برساند. استفاده فولکس‌واگن از پارکینگ‌های چندطبقه، ۱۰ شهریور ماه آغاز خواهد شد؛ به این علت که آن زمان برای اعمال استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت توسط خودروسازان اروپایی در نظر گرفته شده است. هنگامی که این استانداردها اجرایی شوند، تقریبا ۲۵۰،۰۰۰ دستگاه از محصولات فولکس‌واگن تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند. در این فاصله، خودروساز بزرگ آلمانی باید فضای زیادی برای انبار کردن خودروهای تولیدی خود فراهم کند.

فضای آزمایشگاه‌های مورد تایید برای بررسی میزان آلایندگی گازهای خروجی بسیار محدود است و فولکس‌واگن قبلا اعتراف کرده که قصد دارد تا تولید محصولات را به مدت چند روز در مرداد و شهریور متوقف کند. دلیل این تصمیم فولکس‌واگن، جلوگیری اتحادیه اروپا از فروش مدل‌هایی عنوان شده است که با قوانین و استانداردهای جدید آلایندگی و مصرف سوخت همخوانی ندارند.

فولکس‌واگن ماه گذشته گفت که در ماه‌های مرداد و شهریور، دو روز در هفته کارخانه اصلی خود در ولفسبورگ را تعطیل می‌کند. این خودروساز همچنین کارخانه زویکائو (Zwickau) را به مدت چند روز تعطیل خواهد کرد و تولید قطعات نیز با تاخیر مواجه می‌شود.

سخنگوی فولکس‌واگن اذعان کرد که برخی از فضاهای پارک خودرو در حال حاضر اجاره شده است، اما به دنبال مکان‌های بیش‌تری می‌گردد. فولکس‌واگن به دنبال استفاده از محل فرودگاه براندنبورگ است که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. به نظر می‌رسد که این فرودگاه محل مناسبی برای نگهداری خودروهای فولکس‌واگن باشد، زیرا به دلیل مشکلات ساخت‌وساز، تا سال ۲۰۲۱ به بهره‌برداری نخواهد رسید.

هفته گذشته اعلام شد که تولید نسل فعلی فولکس‌واگن گلف GTI به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت WLTP، متوقف خواهد شد. اگرچه نسخه پرفورمنس گلف GTI هنوز در دسترس خریداران خواهد بود، اما محصولات دیگری از این شرکت نیز تحت تاثیر مقررات WLTP قرار می‌گیرند؛ این مسئله علاوه بر دردسر فضای انبار خودروها، مشکلات مالی زیادی برای فولکس‌واگن ایجاد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید