بلومبرگ: توپ اهدایی پوتین به ترامپ، حامل تراشه اطلاعات بود

    کد خبر :332435

تارنمای خبری بلومبرگ گزارش داد: توپ فوتبال شرکت آدیداس که «ولایمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مشترک در هلسینکیِ فنلاند به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی اش اهدا کرد، حاوی یک تراشه انتقال اطلاعات از تلفن‌های همراه نزدیک بوده است.

بلومبرگ در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت: این تراشه یک ابزار جاسوسی نیست بلکه یک وسیله تبلیغاتی توپ‌های هوشمند شرکت آدیداس است.

به نوشته این شبکه خبری، تصاویری از کنفرانس خبری مشترک پوتین و ترامپ که لحظه تحویل این توپ به ترامپ را به نمایش می‌گذارد، نشان می‌دهد که این توپ حاوی لوگوی ارتباطات از میدان نزدیک (NFC) است.
بر اساس گزارش تارنمای آدیداس، در زمان تولید این توپ این تراشه زیر لوگوی مذکور کار گذاشته شده بود و شبیه آیکون وای فای است.
این تراشه به هواداران فوتبال اجازه می‌دهد با نزدیک کردن تلفن همراه خود به توپ ویدئوها، مسابقات و دیگر اطلاعات را به تلفن خود منتقل کنند.
شرکت آدیداس از اظهار نظر درباره این که آیا از این وسیله می‌توان در حمله سایبری روسیه استفاده کرد یا نه، خودداری کرده است، اما بر اساس توضیحات ارائه شده درباره این محصول در وبسایت آدیداس، این تراشه به خودی خود قابلیت تغییر دادن ندارد.
«سارا سندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: بررسی‌های امنیتی که درباره همه هدایای رئیس جمهور انجام می‌شود برای این توپ هم انجام شده است. ما قصد نداریم اطلاعات بیشتری درباره پروسه امنیتی دهیم.
کاخ سفید از اظهار نظر درباره شناسایی هر گونه تغییری در توپ و محل نگهداری آن در آینده خودداری کرد.
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی در صفحه توئیترش نوشت: این توپ باید از نظر مجهز بودن به «ابزار‌های شنود» بررسی شود و او «هرگز اجازه نمی‌دهد وارد کاخ سفید شود.»
هنوز معلوم نیست که آیا این تراشه قبل از اهدا به ترامپ از توپ خارج شده است یا نه.
آسوشیتدپرس قبلا گزارش داده بود که توپ اهدایی به ترامپ همچون همه هدایای رئیس جمهور تحت بازرسی امنیتی قرار می‌گیرد. روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بود و ترامپ بعد از دریافت این توپ از پوتین در کنفرانس خبری مشترک در هلسینکی گفت: آن را به «بارون» پسرش می‌دهد.
دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ که گفته می‌شود هدف از آن کمک به پیروزی ترامپ در مقابل رقیب دمکراتش «هیلاری کلینتون» بوده است، موضوع تحقیقات در آمریکا توسط «رابرت مولر» مسئول ویژه این پرونده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید