یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم استفاده از اپلیکیشن‌های جمع‌آوری زباله

    کد خبر :332323

یک عضو شورای شهر تهران از لزوم استفاده از اپلیکیشن‌های جدید برای جمع‌آوری زباله و تفکیک خبر داد.

آرش میلانی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه بازدید از پروژه‌های زیست محیطی منطقه ۲ گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در مورد استفاده از پساب و دره فرحزاد انجام شده است که حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و می‌تواند ۶۰ لیتر بر ثانیه تصفیه انجام دهد که امیدواریم بخشی از آب مورد نیاز بوستان نهج‌البلاغه با روان‌آب‌ها تامین شود.

وی با بیان این‌که تصفیه‌خانه نهج‌البلاغه تا مهرماه فاز اولش به پایان می‌رسد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های منطقه ۲ احیاء روددره‌ها است اما در این بازدید تاکید کردیم که در الگوی احیای روددره‌ها، مداخله کمتری بر دامنه‌ها انجام گیرد تا با هزینه کمتر بتوانیم فضای بکر بیشتری داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که اتفاق خوبی که در منطقه ۲ رخ داده است استفاده از یک اپلیکیشن برای تفکیک زباله از مبدا است که مورد توجه کمیته محیط زیست نیز قرار گرفت، گفت: حتما باید مدل‌های منطقی در مورد جمع‌آوری زباله از سطح شهر تهران پیش‌بینی شود که یک اپلیکیشن این مهم را طراحی کرده است، اما فعلا در مراحل جنینی است و نیازمند بررسی‌های بیشتر است. به نظر می‌رسد می‌توانیم با مشارکت مردم استفاده از تکنولوژی در زمینه تفکیک و جمع آوری زباله مردم را ترغیب کنیم تا از این‌ روش‌های نوین استفاده کنند البته نیازمند آن هستیم که سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری نیز طی جلسه‌ای نظرات خود را اعلام کنند تا بتوانیم به یک نتیجه معقول برسیم.

میلانی همچنین در خصوص لغو مصوبه برج باغ اظهارکرد: در فاصله‌ای که مصوبه برج باغ ملغی شده است صدور پروانه در این حوزه به شدت کاهش یافته است اما مساله‌ای که وجود دارد این است که دیوان عدالت اداری حدود ۱۲-۱۰ ملک را که باغ بوده، کاربری مسکونی اعلام کرده است و این کار برخلاف سیاست حفظ باغات است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که دیوان عدالت اداری حتما باید ملاحظات و منافع محیط زیستی شورای شهر را در نظر بگیرد، گفت: امیدواریم به پیوستگی باغات در منطقه ۲ خدشه‌دار نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید