ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای

    کد خبر :332246

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به تبلیغ داروهای ترک سیگار می‌کنند، حواشی و پشت پرده‌های این موضوع را تشریح کرد.

سیدعلی جواد موسوی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره شیوع مصرف سیگار گفت: متأسفانه در حال حاضر حدود 15 درصد از جمعیت کشور ما استعمال دخانیات دارند که باید برای حل این معضل اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: بهترین فردی که می‌تواند به شخصی که سیگار مصرف دارد کمک کند پزشک مورد اعتماد وی خواهد بود به طوری که مطالعات نشان داده است که اگر روزانه پزشک 5 دقیقه با فرد مصرف‌کننده سیگار در خصوص عوارض آن صحبت کند انگیزه ایجاد ترک در فرد موردنظر به وجود خواهد آمد.

وی افزود: کلینیک‌های ترک سیگار نیز زمانی می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری در این زمینه داشته باشند که فرد با پزشک مورد اعتماد مشورت داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی اقدام به تبلیغ برخی از داروهای ترک سیگار می‌کنند، گفت: این اقدامات در راستای برخی منافع سودجویانه صورت می‌گیرد و این گونه داروها تأثیری بر ترک سیگار ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ترک سیگار از آدامس‌هایی که تأثیر 20 درصدی دارند و برچسب ترک نیکوتین و برخی از داروهایی که با تجویز پزشکان صورت می‌گیرد می‌توان استفاده کرد اما شرط اصلی برای ترک سیگار خواستن خود فرد است.

به گزارش فارس:موسوی ادامه داد: اسپری‌های ترک سیگار نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد اما در کشور ما هنوز این اسپری‌ها وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید