تعیین تکلیف توکلی برای رئیس جدید بانک مرکزی

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۲۹
    کد خبر :332234

احمد توکلی گفت: اصلی ترین وظیفه همتی ایجاد اعتماد به سیستم بانکی کشور است. با اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده است اعتماد مردم نسبت به سیستم بانکی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش افکارنیوز، عبدالناصر همتی جایگزین سیف در ساختمان خیابان میرداماد بانک مرکزی شد تا شاید بتوانند بازار آشفته دلار و سکه را به سامانی قابل قبول برساند. تغییراتی که به نظر می رسد شروع تغییرات اقتصادی در دولت است و باید منتظر عوض شدن بیشتر ترکیب تیم اقتصادی دولت در چند روز آینده باشیم.

نمی خواهم آیه یاس بخوانم
احمد توکلی در پاسخ به این سوال که آیا آقای همتی عملکرد مناسبی در بیمه ایران داشت که به عنوان رئیس بانک مرکزی انتخاب شد گفت: « من در مورد عملکرد همتی در بیمه ایران الان حضور ذهن ندارم، ولی نمی‌خواهم در اول آمدن همتی به بانک مرکزی آیه یاس بخوانم . ببینید مردم به اندازه کافی نا آمید هستند وظیفه همه ما این است که به مردم امید بدهیم»

وظیفه انقلابی ما این است که به مردم امید بدهیم/ قرار است طیب نیا رئیس سازمان برنامه و بودجه شود/ وقت برای انتقاد کردن از همتی زیاد است
توکلی در مورد اینکه آیا همتی گزینه مناسبی برای بانک مرکزی بود هم گفت: «من الان نمی توانم بگوییم همتی نیروی قوی است و از طرف دیگر هم نمی خواهم بگوییم ضعیف است. وظیفه انقلابی ما این است که به مردم امید بدهیم. باید مردم را امیدوار بکنیم این وظیفه ملی همه ما است. الان باید منتظر بمانیم ایشان مستقر شوند و اقدامات خودشان را شروع کنند. وقت برای انتقاد کردن زیاد داریم نباید عجله کنیم. بالاخره دولت تلاش می کند با این تغییرات وضعیت را بهتر کند مثل این که قرار است آقای طیب نیا هم رئیس سازمان برنامه و بودجه شوند»

همتی اعتماد از دست رفته مردم به سیستم بانکی را احیا کند/ تغییر سریع تصمیمات باعث بی اعتمادی مردم خواهد شد
رئیس دیده بان شفافیت در مورد اینکه الان وظیفه همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی چیست هم گفت: « الان اصلی ترین وظیفه همتی ایجاد اعتماد به سیستم بانکی کشور است. با اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده است اعتماد مردم نسبت به سیستم بانکی کاهش پیدا کرده است. آقای همتی باید این اعتماد از دست رفته را احیا کند. شرط این احیا سه چیز است؛ حفظ صداقت در برخورد با مردم ، شفافیت مخصوصا شفافیت در عملکرد و سوم ثبات در تصمیم گیری. البته باید توجه کرد که تصمیم گیریی ثبات بیشتری خواهد داشت که واقعه بینانه ،علمی و صادقانه اتخاذ شده باشد. هر یک از این سه پایه اگر بلرزد ناچار به تغییر سریع تصمیم خواهند شد و این تغییرات اعتماد مردم را خدشه دار می کند. من امیدوارم آقای نعتمی بتواند این مسیر را بپیمایید»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید