رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد

حمایت دولت از طرح‌های کاهش مخاطرات و ارتقاء تاب‌آوری

    کد خبر :332109

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که دولت از طرح‌های منجر به کاهش مخاطرات وارتقاء تاب آوری استقبال و حمایت می کند.

اسماعیل نجار در حاشیه بازدید هیات علمی آلمانی از مرکز پژوهشی و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران کشور و دولت از طرحها و برنامههایی که در راستای کاهش مخاطرات و آسیبهای ناشی از آن و نیز ارتقاء تابآوری باشد، حمایت خواهد کرد.

نجار با بیان اینکه ارتقاء تاب آوری و کاهش مخاطرات در مراکز جمعیتی و به ویژه کلان شهرها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در همین راستا نیز خود را حامی حرکت و برنامه‌ای که قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن داشته باشد می دانیم و از آن حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ایران آماده انتقال تجربیات خود در حوزه مدیریت بحران به دیگر کشورها و در عین حال استفاده از دانش و تجربیات دیگر کشورهاست گفت: البته بسیاری از تجربیات و دانش ها باید در کشور ما بومی سازی شود که من امیدوارم این اقدامات با سرعت بیشتری ادامه بیابد.

در ادامه این دیدار مارتین واس رئیس هیات علمی اعزامی از آلمان نیز با اشاره به بازدیدش از مرکز فرماندهی و مدیریت بحران تهران گفت: یکی از اهداف دولت آلمان توسعه گسترش و همکاری های علمی و پژوهشی با کشورهای جهان از جمله ایران است. ایران کشوری است که تجربیات خوبی در مقابله با حوادث و بحرانها داشته و با توجه به این که یکی از کشورهایی که مخاطرات طبیعی زیادی در آن احتمال رخ دادن دارد قطعا می‌تواند در این همکاری مشترک به ما کمک کند.

واس همکاری علمی را امری لازم برای توسعه پایدار و ارتقاء تاب آوری در مقابله با حوادث و سوانح خواند و گفت: ایران برای ما اهمیت زیادی داشته و به همین دلیل است که ما بر خلاف دیگر کشورها که تنها یک پروژه را در آنها انجام خواهیم داد در تهران سه پروژه را انجام خواهیم داد.

وی مدت این پروژه ها را 5 سال اعلام کرد و گفت: مرحله مطالعاتی این پروژه ها حدود 3 سال و اجرایی آن نیز طی حدود 2 سال انجام خواهد شد.

واس با اشاره به بازدیدش از مراکز مدیریت بحران اظهار کرد: اقداماتی که تاکنون تهران در حوزه مدیریت بحران انجام داده است مطابق با استانداردهای جهانی است و از این جهت به خاطر انجام بسیاری از اقدامات به مسئولان مدیریت بحران استان تهران تبریک گفت.

به گزارش ایسنا،وی با بیان این که یکی دیگر از مخاطراتی که تهران را تهدید می کند سیل و آب گرفتگی است گفت: آلمان تجربه زیادی در حوزه مدیریت حوادث و سوانح ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌ها دارد و ما آماده هستیم تا تمام این تجربیات را در اختیار ایران قرار دهیم.

وی با اشاره به سیاستهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در استفاده از ظرفیت گروه‌های دوام و مشارکتهای مردمی اظها رکرد: این که تهران از طریق آموزش و تجهیز شهروندانش آنان را در بحران ها به یاری دعوت کرده امر مثبتی است و امیدوارم توسعه بیشتری داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید